بین الملل

زنان ایرانی مشارکت بالایی در فعالیت‌های اجتماعی و علمی دارند/الگوی زنان ایرانی، فاطمه(س) است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، یک ایران شناس ژاپنی گفت: ایران از نظر مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی و علمی یکی از پیشرفته ترین کشورها است.

ایران شناس این اظهارات را روز شنبه در نشست “وضعیت خانواده در ایران” رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن ، پس از سلسله نشست های تخصصی درباره موضوعات مختلف فرهنگی و ارائه ایران امروز ، یک نشست تخصصی و مجازی در روز شنبه بیان کرد.

در ابتدای این برنامه که بیش از 70 نفر از علاقه مندان ژاپنی در آن حضور داشتند ، توضیحاتی در مورد فعالیت ها و اقدامات مشاوره فرهنگی در زمینه های مختلف ارائه و کتاب ها و نشریات منتشر شد و سپس حسین دیواسالار توضیحاتی در مورد این برنامه ، وضعیت خانواده ارائه داد. ، با تشکر از استاد مدعو و قدردانی از حضور مهمانان در این نشست مجازی گفت: خانواده در ایران از گذشته و امروز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و همیشه به عنوان یک مجموعه مقدس حفظ شده است زیرا نقش بسیار مهمی را ایفا می کند یک نهاد مهم اجتماعی است. آموزش و آموزش وجود دارد.

مشاور فرهنگی سفارت ما در ژاپن افزود: خانواده محل زندگی ، رشد و ترقی است ، زندگی در خانواده جریان می یابد ، فرزندان رشد می کنند و تحصیلات شکل می گیرد و تمام رفتارهای انسان به سمت سایر اعضای خانواده است. زندگی در کنار خانواده زندگی با مهربانی ، عطوفت ، خنده و اشک ، و در ایران وحدت اعضای خانواده از یک سو و خانواده ها با یکدیگر از سوی دیگر بسیار مهم و جدی تلقی می شود و بدیهی است که بیشترین خانواده بالا و قوی است. ، جامعه ای مرفه و زیبا وجود خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: ایران کشوری اسلامی است و بنابراین آموزه های اسلامی در تقویت جایگاه این نهاد اجتماعی ، به ویژه راهنمایی مستقیم در زمینه عشق ، محبت ، توجه به روح ، ایمان و کمال خانوادگی است. ، رعایت اصول اخلاقی و بسیاری از مسائل دیگر در تقویت خانواده بسیار مثر است زیرا تنها با عشق و علاقه می توان خانواده های پایدار و متعالی را مشاهده کرد.

دیواسالار در پایان سخنان خود به برگزاری جلسات دیگر مربوط به خانواده و زنان اشاره کرد و افزود: پیش از این رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن جلسات تخصصی دیگری در این زمینه مانند “کشور خانواده در اسلام و شینتو “. اولین دور گفتگوی دینی ایران و ژاپن با حضور دکتر ابراهیمی ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از اندیشمندان ایرانی و ژاپنی با همکاری مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، معبد Isis به عنوان مقدس ترین مکان مقدس Shinto تحت خانواده شاهنشاهی و دانشگاه کوگاکان ، “موقعیت زنان در واقعه کربلا” در قالب سمینار اربعین ، “ایران معاصر و موقعیت زنان” با سخنرانی توسط دکتر کازومی یامازاکی ، ایران شناس و استاد دانشگاه یوکوهاما ، “موقعیت زنان در ایران ، دیروز ، امروز ، در آینده” با سخنرانی دکتر ناوهومی آبه متخصص وی است نظریه پرداز ایرانی و استاد دانشگاه اوچانومیزو.

در قسمت دوم برنامه ، خانم تويوكو موريتا ، استاد دانشگاه دولتي كاگوشيما در كيوشو ، دانشمند و استاد ايراني زبان و ادبيات فارسي كه در زمينه مطالعات اجتماعي در ايران ، به ويژه حقوق مدني مطالعه و تحقيقات مي كند ، درباره سفرها و دانش خود در مورد ايران صحبت كرد. . : در سال 1989 ، من برای اولین بار به ایران سفر کردم و پس از آن در مورد این کشور تحقیق و تحقیق کردم و همچنین به عنوان استادیار دانشگاه کاگوشیما ، سه برنامه رسمی سفر به دانشگاه را در این کشور برنامه ریزی و اجرا کردم ، که بیشتر است علاقه. این مکان در بین دانشجویان ایجاد شده است و پس از آن دوره های زبان فارسی را ترتیب دادم و علاقه زیادی به ایران و ایرانی دارم.

استاد دانشگاه ایالتی کاگوشیما در کیوشو در ادامه با تأکید بر شکل گیری و تعاملات خانواده در ایران و پس از بررسی موارد مربوط به قانون حمایت از خانواده گفت: کمتر مکانی را می توان در جهان اسلام یافت.

وی همچنین نظرات خانواده را در قالب قانون اساسی ایران و قانون مدنی مورد بررسی قرار داد و به نظرات برخی از اندیشمندان مانند دکتر اشاره کرد. علی شریعتی و دکتر. مرتضی مطهری ، گفت: دکتر. شرع بهترین زن را فاطمه (س) خواند که از نظر ایرانیان بسیار بزرگ است و این امر مقدس است که بدانید زنان ایرانی می توانند در همه زمینه ها از جمله کار ، خانواده ، اجتماع و غیره م effectiveثر باشند و اگر به ایران سفر کنید ، به سرعت متوجه خواهید شد که آنها در دانشگاه ها و آموزش عالی حضور بالایی دارند و آنها به عنوان سیاستمداران و فعالان اجتماعی حضور دارند و از این نظر یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان هستند.

تویوکو موریتا در بخشی دیگر از سخنان خود قوانین حمایتی ، توجه افراد ، حتی همسایگان و بستگان را به مشکلات یکدیگر ، به ویژه کودکان خاص و غیره توضیح داد.

در پایان برنامه سه علاقه مند ژاپنی س Japaneseالاتی را مطرح کردند و پاسخ های لازم را ارائه دادند.

انتهای پیام / 4106/4153 /

دکمه بازگشت به بالا