عمومی

فصل گرم سال و کوهنوردی در برف + فیلم

کوه کوتن در شهرستان فریدونشهر با اقلیمی کم نظیر در فصل گرما فرصتی مناسب برای کوهنوردان بر روی برف فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدرس بین المللی کوهنوردی ایران گفت: یکی از این مناطق شهرستان فریدونشهر و کوه کوتن است که در ارتفاع ۳ هزار متری از سطح دریا واقع شده و تا اواخر مرداد دارای برف است.
عباس علی نژاد افزود: مناطق زیادی در این فصل از سال دارای برف هستند، ولی این منطقه به دلیل دسترسی آسان، وجود طولانی مدت برف و نوع برف موجود در آن سبب شده از همه نقاط کشور برای دوره‌های آموزشی کوهنوردی در برف، چه در مرحله مقدماتی و چه پیشرفته در آن حضور یابند.

وی گفت: در این دوره که ده‌ها کوهنورد از نقاط مختلف کشور حضور یافته اند آموزش دوره‌های مقدماتی و پیشرفته در دو بخش آقایان و بانوان زیر نظر مدرسین بین المللی و رسمی کشور در حال انجام است.
علی نژاد افزود: در این دوره که ده‌ها کوهنورد از نقاط مختلف کشور حضور یافته اند آموزش دوره‌های مقدماتی و پیشرفته در دو بخش آقایان و بانوان زیر نظر مدرسین بین المللی و رسمی کشور در حال انجام است.
وی با بیان اینکه کوهنوردان کشورمان همواره خود را برای صعود‌های برون مرزی و قله‌های مرتفع باید آماده نگه دارند گفت: اغلب صعود‌های بلند دنیا در همه فصل‌های سال دارای برف و یخ فراوان و گسترده‌ای هستند و کوهنوردان باید خود را با این محیط وفق دهند.
علی نژاد گفت: با توجه به اینکه آمادگی کوهنوردان باید همیشگی باشد و خود را با محیطی که قرار است صعود کنند باید هماهنگ کنند آموزش‌های قبل از صعود در مراحل مقدماتی و پیشرفته بسیار ضروری است تا صعودی ایمن با کمترین خطر را انجام دهند.
علی نژاد گفت: صعود‌های بزرگ در ارتفاعات همواره در برف و یخبندان انجام می‌شود و کوهنوردان ناچار باید آموزش‌های پیشرفته را فرا بگیرند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های کوهنوردی باید مستمر و در همه سال باشد گفت: در فصل گرما و شرایط اقلیمی و آب هوایی سبب می‌شود تا کوهنوردان نتوانند خود را برای صعود‌های برفی آماده نگه دارند و این سبب تاخیر در صعود‌های تابستانه کوهنوردان می‌شود. مدرس بین المللی کوهنوردی کشورمان افزود: کشورمان دارای آب و هوای ۴ فصل است و در همین شرایط گرما و تابستان هم مناطقی در کشورمان وجود دارد که برف در کوه‌های آن موجود هست و این کار را برای آموزش‌های مختلف کوهنوردی در برف و قلل مرتفع برای کوهنوردان فراهم می‌کند.
عباس علی نژاد گفت: یکی از این مناطق شهرستان فریدونشهر و کوه کوتن است که در ارتفاع ۳ هزار متری از سطح دریا واقع شده و تا اواخر مرداد دارای برف است.

دکمه بازگشت به بالا