حوادث

ممنوعیت صعود به ارتفاعات کوهستانی تهران/ هشدار مدیریت بحران به کوهنوردان

مدیرکل بحران استان تهران از ممنوعیت صعود در ارتفاعات کوهستانی این استان خبر داد.

منصور درگاتی در گفت وگو با باراناخبر، وی در خصوص صعود گروه های مختلف کوهنوردی در ارتفاعات استان تهران گفت: در نیمه دوم سال به ویژه در ماه هایی مانند آذر، دی و بهمن که شاهد اوج سرما در نقاط مختلف استان هستیم. . به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی، کوهنوردی در سختی های فراوان و خطرات فراوانی این افراد را تهدید می کند.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد هرگونه گروه سنگنوردی کوهنوردی، طبیعت گردی و غیره ممنوع شود. در ارتفاعات استان تهران و این ممنوعیت تا اطلاع دوم ادامه دارد.

مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه این تصمیم برای نجات جان شهروندان و کوهنوردان اتخاذ شده است، گفت: استان تهران دارای 27 مسیر رسمی کوهنوردی است که در تمامی این مسیرها اقدامات لازم برای جلوگیری از صعود گروه های مختلف انجام شده است.

وی گفت: برخی از کوهنوردان در فصل زمستان از کوهنوردی ممنوع هستند. اما اگر گروه های حرفه ای کوهنوردی قصد صعود دارند قبل از صعود به پلیس کوهستان و یا هیئت کوهنوردی استان تهران اطلاع داده و مسیر و مبدا خود را نیز مشخص کنند. در آنجا با توجه به پیش بینی های هواشناسی کوهستان، این امکان در نظر گرفته می شود که آیا این افراد اجازه صعود دارند یا خیر.

وی همچنین از شهروندان و کوهنوردان خواست در روزهای سرد و برفی سال از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. زیرا بیشتر حوادث مرتبط با کوهستان که کوهنوردان را تهدید می کند در روزهای اخیر رخ داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا