استان ها

فرماندار: ۹۹ درصد تعهد اشتغالزایی دولت در ارومیه تحقق یافته است

به گزارش باراناخبر آذربایجان‌غربی، دومین جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه برگزار شد.

پیش‌بینی ۹۹ درصدی تعهد اشتغال زایی دولت در ارومیه

غلامسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه دراین جلسه با اشاره به اینکه امیدآفرینی در بین مردم جزء سیاست‌های کلی نظام است، افزود: با کمک همین مردم از مشکلات نخواهیم ترسید و نسبت به حل مشکلات مردم به‌طور جدی عمل خواهیم کرد.

عماری در ادامه با اعلام اینکه شهرستان ارومیه از شهرهای امن استان و کشور محسوب می شود، اظهار داشت: امنیت کنونی ما مدیون تلاش های شبانه روزی و گمنامانه حافظان امنیت است.
فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که بایستی دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنند پروژه های عمرانی است که در سه محور تملک دارایی، سفر استانی استاندار آذربایجان‌غربی و سفر ریاست جمهوری به این استان می باشد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از مجموع ۳۲۷ پروژه عمرانی که با اعتبار مصوب ۶٩۵ میلیارد تومان، ۵۵۷ میلیارد تومان به شهرستان ارومیه تخصیص یافت، افزود: دستگاه‌های اجرایی بایستی در بحث عمرانی، پیگیری مصوبات را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده و با اطلاع، پیگیری و نظارت برای تحقق این اهداف تلاش کنند.

فرماندار ارومیه با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در زمینه اشتغال‌زایی گفت: ۱۳ هزار و ۴۳۶ نفر در سال گذشته بر اساس تعهد اشتغال زایی دولت در این شهرستان تحقق یافت که ۹۹ درصد میزان پیش بینی شده بود.
وی همچنین با تاکید بر مقاوم سازی بهینه روستاها خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌های متولی با مقاوم سازی مساکن روستاها، بازسازی بافت فرسوده و رسیدگی به بافت تاریخی، نمای شهرستان ارومیه را به وضعیت مطلوب برسانند و شاهد امنیت جانی مردممان در برابر هرگونه حادثه طبیعی شویم.
فرماندار ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود، رسیدگی جدی دستگاه‌های اجرایی به واحدهای صنعتی راکد، حمایت از طرح های اشتغال زایی شهری و روستایی را ضروری دانست و خواستار حمایت دستگاه های اجرایی و بانک‌ها از تسهیل موانع اشتغال‌زایی در شهرستان شد.

فرماندار و رییس شورای اداری شهرستان ارومیه در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشیم، افزود: ورود مصداقی ما به انتخابات خط قرمز ماست.
فرماندار ارومیه خدمت بی منت مسئولان به مردم را از جمله موارد مهم در افزایش رضایت‌مندی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با سرلوحه قرار دادن خدمت بی شائبه به مردم موجب افزایش رضایت و در نهایت افزایش مشارکت مردم در عرصه های مختلف می شوند.

فرماندار: ۹۹ درصد تعهد اشتغالزایی دولت در ارومیه تحقق یافته است

تاکید بر برنامه‌ریزی در زمینه آب و برق در آستانه نزدیکی به فصل گرما

روح‌الله حضرت‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با توجه به آغاز فصل گرما خواستار لزوم برنامه ریزی در زمینه آب و برق شد.
انتخاب مکان های مناسب جهت اشتغال و جانمایی دستفروشان، رسیدگی به پرداخت معوقات کارمندان و کارگران در برخی ادارات، رسیدگی و برخورد با قطع خودسرانه درختان، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در نواحی مختلف شهرستان، تسهیل پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال زایی برای جوانان از جمله موارد مهم مطرح شده توسط وی در این جلسه بود.

قولی ندهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم

جلال زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: دستگاه ها بایستی با مدیریت و کار سخت برای پیشبرد اهداف نظام تلاش کنند.
وی با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در ارومیه افزود: اعتبارات نوسازی آموزش و پرورش باید افزایش یابد و با برنامه ریزی ۴ الی ۵ ساله کمک کنیم این مشکل برطرف شود.
وی ادامه داد: یکی از مولفه های مهم که در این شرایط باید در دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد، چگونگی رفتار با مردم است به طوری که بایستی با مردم صادق بوده و قولی ندهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم.

46

دکمه بازگشت به بالا