استان ها

تحقق حدود 58درصد تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری باراناخبر استان سمنان، جعفر کاشانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نرخ بیکاری استان در بهار سال جاری را 6.1 اعلام کرد و گفت: در 5 ماهه نخست سال 96 امسال 847 نفر در استان کاریابی مشغول به کار شدند که 62 درصد مرد و 38 درصد زن بودند.

وی با اشاره به اینکه اکثر جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند، گفت: 70 درصد جویندگان کار در 5 ماهه امسال فاقد مهارت و 30 درصد دارای مهارت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با تاکید بر اینکه تعهد دستگاه های اجرایی به اشتغال 11 هزار و 282 شغل در سال جاری، افزود: بر اساس گزارش سامانه نظارت از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 532 نفر شغل ایجاد شده است. ایجاد شده توسط دستگاه های اجرایی که بر اساس آن 57.9 درصد این تعهد محقق شده است.

کاشانی با تاکید بر اینکه استان سمنان رتبه دوم کشوری در اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است، گفت: بر اساس گزارش مورخ 17 شهریورماه سامانه نظارت، استان سمنان 6 هزار و 489 شغل و با تحقق 57.52 شغل به ثبت رسانده است. ٪. از تعاملات رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است

وی در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان نیز گفت: تاکنون یک هزار و 807 طرح به ارزش سه میلیون و 637 هزار و 447 میلیون ریال و ایجاد شغل برای سه هزار و 664 نفر به بانک های فعال در استان ارسال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان سقف تسهیلات مشاغل خانگی در طرح های گروهی (حمایتی) را 20 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این تسهیلات برای حداقل اشتغال 40 نفر و برای هر نفر حداکثر است. . مبلغ 500 میلیون ریال و این مبلغ در طرح فرد (مستقل) برای هر نفر هزار میلیون ریال می باشد.

وی از 460 هزار میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان در سال 1400 خبر داد و افزود: تاکنون 95.9 درصد تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سهمیه وام پرداخت شده است.

در ادامه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با توجه به وجود مشکلاتی در رسیدگی به پروژه های بهره مند از تسهیلات روستایی عشایری، برای سرمایه گذاران، در برخی مجتمع های دامپروری و گلخانه ها این موضوع را در جلسه ای مطرح کرد. کاغذ. گروه برای جلب توجه اعضا به محدودیت های سرمایه گذاری در بخش های مذکور، با نظر نهادهای متولی باید راه حل هایی برای رفع مشکل اندیشیده شود.

48

دکمه بازگشت به بالا