اقتصادی

فاصله حمل کالا بین ایران و چین به ۵ روز کاهش می یابد

سفیر تام الاختیار قرقیزستان در تهران گفت: با راه اندازی کریدور ریلی کاشغر- نارین و اوش- سرخس، فاصله ایران و چین برای حمل و نقل کالا و صادرات و واردات در سال های آینده به پنج روز کاهش می یابد. و چین و آسیای مرکزی به کشورهای عربی دسترسی خواهند داشت، هند و آسیای شرقی آرام هستند.

به گزارش باراناخبر، ترکان صدیکف در دیدار با محسن احمدی – رئیس هیات مدیره هلدینگ صبا – با اشاره به اقدامات و تفاهم نامه های مربوط به کشورهای عضو معاهده شانگهای و اتحادیه اوراسیا و عزم جدی دولت قرقیزستان به وی تاکید کرد که این کریدور در نزدیکی کریدور جاده ای موجود بین چین و قرقیزستان راه اندازی شود.

سفیر قرقیزستان در تهران تاکید کرد: هدف و برنامه ریزی لازم برای تبدیل شدن به مرکز صادرات چین در آسیای مرکزی و سالانه نزدیک به 20 میلیون تن کالا به ایران و کشورهای عربی در دستور کار بیشکک قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در قرقیزستان و امکان صادرات محصولات و محصولات ایرانی از طریق این کشور به کشورهای اوراسیا و اتحادیه شانگهای بدون پرداخت عوارض گمرکی، خبر داد که توافقنامه گمرکی GSP با اتحادیه اروپا این امکان را برای صادرات فراهم کرده است. واردات بدون عوارض گمرکی کالا برای 6000 قلم کالا به اتحادیه اروپا.

صدیکف خاطرنشان کرد: با ایجاد کریدور جاده ای کاشغر – نارین و اوش، امکان حمل و نقل کالا با کامیون های باری بین قرقیزستان و چین فراهم می شود. این کریدور مسیر چین به اروپا از طریق ایران و ترکیه و همچنین مسیر چین به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طریق ایران را تسهیل می کند.

وی با اشاره به تمایل و عزم قرقیزستان برای ارائه امکان حضور هلدینگ توسعه تجارت سبا در زمینه سرمایه گذاری و تجارت با قرقیزستان، برای مشارکت در تجارت تکمیلی با چین و روسیه، استقبال و تمایل دولت این کشور را ابراز کرد. این کشور برای استفاده از کریدور اوشی بنادر چابهار و بندرعباس به منظور حمل کالا و عزیمت به دریای آزاد اعلام شد.

در این دیدار که امروز برگزار شد، محسن احمدی همچنین بر ضرورت گسترش تعاملات اقتصادی دو کشور با تاکید بر منافع و اشتراکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور و همچنین عضویت ایران در معاهده شانگهای و اوراسیا تاکید کرد. اتحادیه اقتصادی . .

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در شرکت های بیمه اتکایی مرتبط با این هلدینگ، امکان ارائه پوشش های بیمه ای به سرمایه گذاران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی و پذیرش ریسک های صادره از سوی شرکت های بیمه قرقیزستان و پذیرش ریسک و امکان بیمه اتکایی را برشمرد. بخشی از استراتژی توسعه همکاری بین آنها است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود شرکت ساختمانی مرتبط با هلدینگ صبا برای امکان ارائه انواع خدمات مهندسی، تامین مصالح و کالای ساختمانی و آمادگی برای پذیرش قرارداد مدیریت و پیمانکاری ساختمان و مجتمع ها تجارت بزرگ آماده ساخت و ساز در بیشکک و اوش.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا