اقتصادی

۴۰ هزار میلیارد تومان زیان دو خودروساز را قبول دارید؟/ سرمایه تامین شود؛ قیمت‌ها کاهش می‌یابد

به گفته یک کارشناس صنعت خودرو ، سرمایه گذاری در نیازهای کشور در کشور راضی می کند و تولید طی پنج تا شش ماه کاهش می یابد. در عین حال ، طی دو سال گذشته ، قیمت گذاری خودرو باعث شده است که به طور متوسط ​​20 میلیارد تومان ضرر برای هر تولیدکننده خودرو و در مجموع حدود 30 میلیون تومان برای هر خودرو ایجاد کند.

به گزارش باراناخبر ، شب گذشته یک نمایش گفتگوی ویژه با حضور عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و امیرحسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه دانشگاه برگزار شد. علم و فناوری. شایان ذکر است که رضا شیوا ، رئیس شورای رقابت و مرتضی شجاعی ، کارشناس صنعت خودرو ، در مورد این برنامه و رابطه آن اظهار نظر کردند.

امیرحسن کاکایی در این برنامه با اشاره به اینکه در حال حاضر انواع مختلفی از سازمان های نظارتی و ایمنی در حال نظارت بر دو خودروساز بزرگ در کشور هستند. ما همچنین 28 تولیدکننده خودروی شخصی داریم که به دلیل تحریم تقریباً بسته شده اند. با این روند قیمت ها ، دو تولیدکننده بزرگ اتومبیل نیز سعی کرده اند تولید را متوقف کنند ، اما با تمام اقدامات دولت طی دو سال گذشته ، تولید خودرو به حدود 760،000 دستگاه در سال رسیده است. اگر اقتصاد و قیمت گذاری بهبود یابد ، اکنون می توان تولید خودرو را به 1.2 میلیون واحد افزایش داد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران ضمن تأکید بر اینکه این تحریم ها باعث کاهش تولید موتور می شود ، اضافه کرد: “تحریم های فعلی نسبت به دور قبلی تحریم ها در سال 1391 دشوارتر شده است.” قیمت این خودرو در دو سال گذشته به حدی بود که هر خودروساز به طور متوسط ​​حدود 30 میلیون تومان در هر اتومبیل از دست می داد. این خودروساز هر ماه در بهمن ماه 1397 با قیمت 38 میلیون و 800000 تومان عرضه می شود و قیمت 90 میلیون پراید در بازار هیچ ارتباطی با خودروسازان ندارد. سوال من به آقای شیوا این است که آنها مضرات سازندگان خودرو را قبول دارند؟ آیا آنها فرض می كنند كه دو خودروساز بزرگ در دو سال گذشته در مجموع 40 هزار میلیارد تومان ضرر كرده اند؟

این فعال خودرو با بیان اینکه قیمت مواد اولیه طی دو سال گذشته سه برابر شده است ، افزود: قیمت خودروها باید براساس مهندسی هزینه یا حاشیه بازار باشد. خودروساز باید برای افزایش حجم تولید خود سرمایه گذاری کند ، در این صورت قیمت ها طی پنج تا شش ماه کاهش می یابد.

مرتضی شجاعی یکی دیگر از کارشناسان بازار نیز گفت: در شرایط فعلی بازار و با جستجوی آدرس های اینترنتی موتورهای صفر مدل 1397 را نیز پیدا می کنیم که نشان می دهد برخی افراد دو سال است که در سطح محلی تولید می کنند. خودروها سرمایه گذاری کردند. ” این نشان می دهد که هم سیاستمدار و هم تولید کننده مسیری را طی کرده اند که فرد را ترغیب به سرمایه گذاری بیش از دو سال می کند.

وی خاطرنشان کرد: ساختار دولت ایران در معرض تحریم ها و تهدیدهای غرب بویژه ایالات متحده است و وی افزود: استراتژی ها و سیاست های صنعت خودروسازی ما نادرست است زیرا اگر اینگونه بود ، غرور می توانست. یا 405 مورد نیاز نیست سال به این قیمت و کیفیت می رسد و با خروج از خط تولید قیمت نیز افزایش می یابد.

شجاعی تأکید کرد: از اسفند سال گذشته ما فروش فوری نداشته ایم اما طبق اخبار منتشر شده ، خودروهای با حجم زیاد از خط تولید خارج می شوند و خاطرنشان می شود که شما منتظر پراید 100 میلیون تومانی هستید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا