علمی و پزشکی

عکس| کار در بزرگترین سایت تولیدکننده ب‌ام‌و چه شکلی است؟

ب ام و به مناسبت پنجاهمین سالگرد M-Division ما را به این سایت تولیدی دعوت کرده است. اکثر مدل های X این برند از X3 تا X7 در این سایت تولید می شوند.

صفحه بی ام و اسپارتان

اگرچه این سایت مسئولیتی در قبال تولید مدل های M ندارد، اما از نظر مقیاس عملیاتی، بزرگترین سایت تولید BMW است.

بیش از 11000 نفر روزانه 1500 خودرو در این سایت 160 هکتاری تولید می کنند.

حدود 65 درصد از این تولید به 120 کشور جهان صادر می شود. البته ب ام و سایت های تولیدی با گردش مالی بالاتر در چین و اروپا نیز دارد. اما از نظر مساحت، این بزرگترین سایت تولیدی این شرکت است.

صفحه بی ام و اسپارتان

البته هر روز تعداد بیشتری از این محصولات برق دار می شوند. در ابتدا BMW X3 xDrive30e و سپس مدل X5 xDrive 45e از این صفحه حذف شدند. با این حال، از این لحظه، این سایت قادر به تولید محصولات تمام الکتریکی نیست.

مدل پلاگین هیبریدی دیگری به نام بی ام و XM با حداکثر توان 740 اسب بخار قرار است از نوامبر سال جاری در سایت تولید شود. این محصول “ستاره راک” جدید BMW خواهد بود. BMW در اوایل دهه 90 به این منطقه نقل مکان کرد.

صفحه بی ام و اسپارتان

زمانی صنعت نساجی آمریکا در حال انتقال به چین بود. در نتیجه، علاوه بر زیرساخت های منحصر به فرد سایت، BMW به نیروی کار ماهر نیز دسترسی پیدا کرد. فرودگاه گرینویل تنها 15 دقیقه با این مکان فاصله دارد.

در آن زمان فرودگاه محلی بود، اما با ورود BMW همه چیز تغییر کرد و باند آن آماده پذیرایی از هواپیماهای باری بوئینگ 747 بود.هر روز هواپیمای فرانکفورت در گرین ویل فرود می آید. البته فقط قطعات گران قیمت و اضطراری از آلمان به آمریکا صادر می شود.

صفحه بی ام و اسپارتان

قطعاتی مانند تراشه های نیمه هادی که امروزه صنعت خودروسازی را دچار هرج و مرج کرده است. به خاطر داشته باشید که برای افزایش عرضه تراشه های نیمه هادی باید دو سال قبل تصمیم بگیرید. از سال 2013، BMW همچنین دسترسی جدیدی به بندر داخلی گریر ایجاد کرده است تا از طریق راه آهن به آن دسترسی داشته باشید.

صفحه بی ام و اسپارتان

این موضوع باعث شده تا ده ها هزار کامیون از جاده خارج شوند. اسپارتانبورگ در حال حاضر روزانه 60 کانتینر دریافت می کند و تقریباً 200 کانتینر خودروی تولیدی را ارسال می کند.

تمام اتوماتیک بوده و حتی بسته شدن پیچ ها در مرحله آخر به صورت تمام اتوماتیک می باشد.

صفحه بی ام و اسپارتان

در سال 2014، BMW از Google Glass برای مستندسازی خطاهای احتمالی و اطمینان از کیفیت استفاده کرد. با این حال از آن سال تا به امروز آنقدر سیستم های اتوماتیک باکیفیت وجود دارد که دیگر نیازی به استفاده از این شیشه ها نیست.

مصرف انرژی و بهره وری افزایش می یابد.

در سالن X3/4 حدود 2500 نفر حضور دارند اما بقیه در ساختمان قدیمی مشغول به کار هستند که مشغول تولید X5/6/7 هستند. همچنین مدل های M در همین ساختمان قدیمی تولید می شوند.

عکس کار کردن در بزرگترین سایت سازنده BMW چگونه است؟

یکی از جالب ترین و مهم ترین جزئیات این بازدید، مقایسه نیروی انسانی مورد نیاز برای ساخت خودروهای بزرگتر نسبت به نمونه های کوچک و اقتصادی است. تفاوت فقط در تعداد قطعات نیست، بلکه در اندازه آنها نیز هست.

به عنوان مثال برای نصب پوشش سقف از داخل باید 3 نفر برای جاسازی آن کار کنند. در مورد خط سقف XM که حتی بزرگتر خواهد بود، ب ام و باید تغییراتی در این قسمت از خط تولید خود ایجاد کند.

با وجود همه این دستاوردها و فرآیندهای تولید، نگاهی به انرژی مصرف شده ضرری ندارد. بی ام و ارقام دلگرم کننده ای برای کاهش مصرف انرژی (67 درصد کاهش برای هر خودروی تولید شده از سال 2006)، کاهش 52 درصدی در مصرف آب، 51 درصد کاهش در فاضلاب، انتشار حلال ها تا 46 درصد و ضایعات تا 82 درصد دارد. شامل کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری است.

BMW X4

آمریکایی ها عاشق SUV هستند و جای تعجب نیست که BMW چنین محصولات گران قیمت و لوکسی را در آمریکا تولید می کند.

BMW X7

در آن سوی کره زمین یعنی چین عاشق سدان های لوکس و بلند هستند و در نتیجه نسل جدید سری 7 و مدل تمام برقی آن یعنی i7 با نگاهی به شرق طراحی و ساخته شده است. تا نیازهای مخاطبان خود را برآورده کنند.

اگرچه ب ام و زبان طراحی محصولات خود را کاملاً تغییر داده است، اما شاسی بلندهای آن نیز از جلوپنجره های عظیم مصون نمانده اند.

دکمه بازگشت به بالا