علمی و پزشکی

عمل جراحی لیزیک چشم بعد از رینوپلاستی شکستگی بینی

جراحی لیزیک چشم نوعی جراحی لیزر است که می تواند طیف وسیعی از آستیگماتیسم ، نزدیک بینی یا نزدیک بینی را اصلاح کند. در این جراحی بعد از جراحی بینایی فرد به وضوح و کاملاً برمی گردد و نگرانی های بعد از عمل بسیار کاهش می یابد.

در این عملیات حدود 160 میکرون از سطح فاصله دارد قرنیه توسط لیزر اکسایمر کنترل شده توسط رایانه برداشته و پردازش می شود قرنیه با توجه به تعداد عینک ساخته شده است.

بسیاری از افراد با عینک به مرور زمان از استفاده از عینک خسته شده اند و یا از ابتدا علاقه ای به استفاده از عینک ندارند. این روش بهترین راه حل برای پاک کردن عینک از چشم آنها است و آنها می توانند برای همیشه این کار را به راحتی انجام دهند.

چرا عمل جراحی لیزیک چشم انجام می شود؟

در واقع ، نور باید به خوبی بر روی شبکیه شما متمرکز شود تا همه چیز را به خوبی ببیند ، اما وقتی این اتفاق نمی افتد و نور به خوبی بر روی شبکیه شما متمرکز نیست ، بینایی شما تاری می شود و این یک نقص در علم پزشکی است. به آن شکستگی می گویند.

جراحی لیزیک چشم

انواع اصلی خطای شکستن عبارتند از:

1- نزدیک بینی: این گروه از افراد می توانند اجسام نزدیک را به خوبی ببینند ، اما در دیدن اجسام و اشیا in از راه دور و دیدن اشیای تار مشکل دارند.

2-دوربین: این گروه از افراد اجسام مات و مبهمی را می بینند ، اما مشکلی برای دیدن اجسام در فواصل بیشتر و دیدن خوب آنها ندارند.

3- آستیگماتیسم: در این گروه از افراد ، همه اشیا and و اشکال مبهم دیده می شوند.

چه کسی نمی تواند عمل جراحی لیزیک چشم انجام دهد؟

1- این عمل برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و این افراد نباید جراحی لیزیک کنند.

2- این عمل برای افرادی که شیرده یا باردار هستند مناسب نیست.

3- افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند کاندیدای مناسبی برای این عمل نیستند.

4- افرادی که دارند قرنیه آنها نازک یا ناهموار هستند و انجام این کار امکان پذیر نیست.

5- افرادی که بیماری های چشمی مانند گلوکوم یا چشم های بسیار خشک دارند برای این جراحی مناسب نیستند.

6- افرادی که بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید ، لوپوس یا دیابت دارند کاندید مناسبی برای این عمل نیستند.

جراحی لیزیک چشم چه فوایدی دارد؟

1- قدمت این عمل بیش از 25 سال است و اکثر پزشکان این عمل را به بیماران خود توصیه می کنند.

2- این عمل درد بسیار کمی دارد و اگر درد داشته باشید بعد از 24 ساعت از بین می رود.

3. در این عملیات هیچ بخیه یا باند وجود ندارد.

4- برای افرادی که علاقه به عینک ندارند و از آن خسته شده اند مناسب است.

5- اگر بینایی فرد با افزایش سن تغییر کند ، پزشک می تواند به راحتی آن را اصلاح و درمان کند.

جراحی لیزیک چشم عوارض جانبی چه هستند؟

این عمل مانند سایر عمل ها دارای عوارض و خطرات است اما عوارض این عمل بسیار کم است و آسیب زیادی نمی رساند.

تحریک و خشکی چشم ، حساسیت به نور طبیعی ، تاری دید ، کاهش قدرت بینایی ، دید هاله در اطراف تصاویر ، نوسانات بینایی ، مشکلات رانندگی یک شبه ، لکه های کوچک داخل چشم ، خراش روی چشم و … آنها کلیدی هستند. عارضه این جراحی این است که همه اینها علائم طبیعی هستند و پس از سه تا شش ماه از بین می روند و اصلا جای نگرانی نیست. اما اگر بعد از شش ماه هنوز این علائم را دارید ، بهتر است به متخصص خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید و مشکل خود را با او در میان بگذارید تا وی بتواند مشکل شما را حل کند و به شما کمک کند.

جراحی لیزیک چشم چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان جراحی چشم بسیار کوتاه و بین ده تا بیست دقیقه است و بعد از این مدت جراحی شما تمام می شود.

حتماً شخصی را همراه خود داشته باشید تا بعد از جراحی به شما کمک کند و به شما در رسیدن به مقصد کمک کند.

بعد از جراحی لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل لیزیک ممکن است چشمان شما خشک و تحریک شود. چشمان شما نیز ممکن است ملتهب یا آلوده شود ، بنابراین پزشک قطره های مختلف چشم را برای شما تجویز می کند تا دچار چنین مشکلی نشوید. استفاده کنید. استفاده به موقع از این نقاط بسیار مهم است و باید به موقع استفاده شود.

هنگام استفاده از این قطره ها ، ممکن است فرد احساس سوزش یا تاری دید کند که این علائم طبیعی است ، اما اگر فرد را آزار می دهد ، باید به پزشک مراجعه کند و از او کمک بگیرد. توجه داشته باشید که بدون مشورت با پزشک نباید کاری انجام دهید.

چشمان شما پس از چند روز بهبود می یابد و دید شما بسیار خوب و واضح است.

بعد از انجام لیزیک به مدت یک هفته به دستشویی نروید و صورت خود را بشویید زیرا یک لنز جراحی در داخل چشم شما قرار گرفته و با شستن صورت آسیب می بیند.

به مدت دو هفته از شنا و رفتن در آب گرم خودداری کنید زیرا ممکن است چشم شما آسیب ببیند.

حدود یک هفته پس از جراحی چشم خود را در معرض نور قرار ندهید زیرا باعث تحریک و آسیب چشم شما می شود.

شکستگی بینی

دلایل شکستگی بینی:

شایعترین آسیب استخوانی که در صورت رخ می دهد شکستگی بینی است. آسیب دیدن بینی دشوار است ، اما تحقیقات نشان داده است که شایع ترین نوع شکستگی در صورت مربوط به بینی است و نیمی از شکستگی های صورت را تشکیل می دهد. شکستگی بینی به دلیل ضربه و ضربه به بینی است. در صورت شکستگی ، باید شکستگی بینی درمان شود. بسته به نوع آسیب ، بینی ممکن است برای درمان آن نیاز به جراحی داشته باشد یا نداشته باشد. جراحی بلافاصله بعد از آسیب قابل انجام نیست زیرا به دلیل تورم و التهاب در بینی ، شکل واقعی آن کاملاً قابل مشاهده نیست ، بنابراین ابتدا باید درمان اولیه بینی را انجام دهید ، مانند خونریزی را متوقف کنید و حداقل بعد از سه بار مون برای جراحی بینی شکسته به دکتر مراجعه کرد.

درمان شکستگی بینی

علائم شکستگی بینی:

برای اینکه بفهمید بینی پس از آسیب دیدگی شکسته است ، باید علائم زیر را بدانید تا بتوانید شکستگی بینی را تشخیص دهید.

  • اگر بینی شکسته شود ، بر غضروف تأثیر می گذارد.
  • خونریزی از بینی و ایجاد لخته در تیغه بینی ؛
  • مشکلات تنفسی و گلودرد بینی.
  • رینیت در خارج و داخل بینی ؛
  • کبودی در اطراف چشم ؛

اگر این علائم را مشاهده کردید ، باید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال درمان شکستگی بینی باشید.

درمان شکستگی بینی

زمان مراجعه به پزشک برای شکستگی بینی:

اولین اولویت در شکستگی بینی مراجعه به پزشک است. اگر خونریزی از یک یا هر دو سوراخ بینی دیده شود و پس از گذشت بیش از چند دقیقه هنوز دیده شود ، اگر پوست بینی پاره شده باشد ، سردردهای شدید ، مختلط ، درد و تورم بینی پس از سه روز از تصادف بهبود می یابد در صورت عدم یافتن ، شکل تغییرات بینی و تنفس دشوار است ، نشان می دهد که آسیب دیدگی شدید است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد. اگر در شکسته شدن یا نشدن بینی شک دارید ، برای معاینه به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید.

سه تا پنج روز پس از شکستگی بینی ، وقتی تورم بینی فروکش کرد ، باید به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید. مراقبت های اولیه برای شکستگی بینی نباید بیش از پنج روز طول بکشد. اگر دیر مراجعه کنید و به پزشک مراجعه کنید و این تأخیر بیش از 7 تا 10 روز طول بکشد ، باعث می شود که فرم بینی در همان حالت شکستگی ایجاد شود.

درمان شکستگی بینی

تشخیص شکستگی بینی:

گفتیم که اولین قدم در شکستگی بینی ، درمان شکستگی بینی است. وقتی به پزشک مراجعه می کنید ، وی موارد زیر را برای تشخیص انجام می دهد:

  • پزشک داخل و خارج بینی را با دستگاه خاصی معاینه می کند. این نوع معاینه احتمالاً کمی دردناک است.
  • در شرایط خاص ، می توان از بینی نیز عکس گرفت.
  • اگر شکستگی بینی شدید باشد ، CT اسکن صورت لازم است.

ممکن است چندین ماه قبل از جراحی طول بکشد جراحی زیبایی بینی برای بازیابی شکل آن باید استراحت کنید. اگر بینی آسیب دیده را درمان نکنید ، ممکن است بینی شما زشت و نامفهوم به نظر برسد و در تنفس مشکل داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان از یکی از بهترین جراحان زیبایی بینی در تهران به سایت مراجعه کنید کلینیک زیبایی چهره نقاش به https://clinicchehrenegar.ir مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا