بین الملل

نخستین عمل جراحی پزشکان آمریکایی روی مغز یک نوزاد در داخل رحم

شبکه سی ان ان خبر داد

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند پزشکان بیمارستانی در بوستون موفق شدند نارسایی مغز یک نوزاد که هنوز داخل رحم مادرش بوده را با موفقیت جراحی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، رسانه‌های آمریکایی از انجام نخستین عمل موفقیت آمیز روی مغز یک نوزاد متولد نشده در داخل رحم مادر خبر داده‌اند.

به گزارش شبکه سی ان ان، تیمی از پزشکان آمریکایی مغز یک نوزاد آمریکایی که دچار یک نارسایی خونی-عروقی نادر بوده را در داخل رحم مادرش با موفقیت جراحی کردند. 

براساس این گزارش، این نارسایی مغزی با نام Venus of Galen شناخته می‌شود و این عمل در بیمارستان زنان و کودکان «برینگهام» در بوستون انجام شده است.

دکتر «دارن اورباچ» یک متخصص رادیولوژیست در بیمارستان بوستون می‌گوید، آسیبهای مغزی شدید و نارسایی قلبی دو چالش عمده نوزادان در داخل رحم و در بدو تولد هستند.

به نوشته سی ان ان، این کودک دوران رشد طبیعی خود را در رحم مادرش طی می‌کرد که پزشکان متوجه شدند که این ناهنجاری عروقی نادر را در مغز خود دارد. 

پزشکان می‌گویند، بسیاری از نوزادان مبتلا به این بیماری دچار نارسایی قلبی یا آسیب مغزی می‌شوند و اغلب زنده نمی‌مانند. در واقع، قلب این نوزاد در حال مبارزه با این نارسایی بوده و روز به روز در حال خطرناکتر شدن بوده است.

دکمه بازگشت به بالا