عمومی

علم در کوره کرونا – باراناخبر

منهای آنچه طرفداران طب سنتی و مذهبی در مورد منافع مالی خود می گویند و این موارد زیاد است ، بخش مهمی از کسانی که در این باره چیزی گفته اند افرادی هستند که اصلاً به علم اعتقاد ندارند ، زیرا آنها برای کرایه آماده نیستند .

برخی از اینها ممکن است به دلیل نفوذ برخی تفاسیر مذهبی از حدیث گرایی اولیه و همچنین عقاید اشعری حاکم بر اندیشه دینی باشد ، اما به طور کلی ، من دوست دارم فکر کنم که اندیشه شرقی به عنوان بخشی مهم از ایرانیت تمایل دارد. به عنوان افکار دکتر نصر و بسیاری دیگر مستعد این نوع تفکر هستند و تمایل به تفکر علمی ندارند و آن را انحراف می دانند. این مسئله ارتباط چندانی با اسلام ندارد و این وضعیت علم در ایران پیش از اسلام بود. البته اکنون آنچه در این بشقاب می بینیم گفته می شود و آن را در مصاحبه هایی که هر روز از استخدام افراد جدید در برخی از مراکز سمینار می شنویم می بینیم.

این واقعیت که یک جامعه معنای علمی کافی در دنیای سنتی ندارد ، به این معنی نیست که هیچ امتیاز و قدرت دیگری ندارد. اقوام زیادی وجود داشتند که علی رغم عدم درک علمی ، قرن ها بر مناطق مهم جهان تسلط داشتند. به نظر می رسد این تنها در دنیای سنتی صادق است ، جایی که هنوز نمی توان در مورد پیشرفت علمی منطقه ای بر منطقه دیگر و استفاده از آن در سلطه جهان صحبت کرد. در هر صورت ، نوعی صنعت گرایی قوی در دنیای قدیم ، یا دارای شرایط اقتصادی طبیعی و شرایط ژئوپلیتیکی ، یا یک گروه قومی می تواند با تسلط بر سایر اقوام و گرفتن مالیات های سنگین و تقویت موقعیت خود ، اقتصادی و یا تسلط خود را حفظ کند. فراوانی نیروی انسانی امکان پذیر شده است. اما در دنیای جدیدی که یک قسمت از جهان تا حد زیادی از سایر نقاط تسلط دارد بر معنای سنگین علمی آن و استفاده از آن در صنعت ، تکرار گذشته کمی دشوار است.

امروز چین نیز مزیت خود را منوط به پیشرفت علمی می داند و مثلاً فقط به قدرت انسانی خود نمی اندیشد. با این حال ، مسئله اصلی من این است که در حال حاضر ، بر اساس آنچه امروز در بخش مهمی از شرق می بینیم ، معنای جدی علمی وجود ندارد و بیشتر آنچه در آن است مانند ظرفی است که از خارج آب به آن جریان دارد. این را کسانی قبول می کنند که درباره بومی سازی علم صحبت می کنند (چه درست باشد یا نه) ، این چیزی است که متعلق به آنها نیست.

در اینجا ، حداکثر کاری که می توان انجام داد تمیز نگه داشتن این آب و پرورش آن در همان چارچوب روشها و اصول تولید مدرن است ، اما تولید یک ادعای روشن در اینجا متفاوت از آنچه که هنوز داریم ، مسئله است. نمی دانم صبر کردن و دیدن اینکه چه اتفاقی می افتد یعنی چه

دکمه بازگشت به بالا