اقتصادی

عرضه نانوماده‌ای برای تولید پارچه‌های آنتی‌باکتریال

محققان یک شرکت فناوری موفق به تولید و اکسیر نانوکلوئید نقره برای تولید پارچه های ضد باکتری شده اند. از این نانومواد می توان در ساخت لباس هایی مانند پیراهن ، شلوار ، کاپوت ، جوراب ، دستکش ، لباس کار و لباس ورزشی ضد باکتری استفاده کرد.

به گزارش باراناخبر ، محلول آنتی باکتریال کلوئیدی شرکت در صنعت نساجی با ایجاد پوشش نانو از آلودگی میکروبی الیاف ، نخ ها و منسوجات جلوگیری می کند. باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها پس از قرار گرفتن در معرض منسوجات ضد باکتری حاوی این نانوذرات نقره کاملاً از بین می روند.

استفاده از الیاف حاوی ذرات نقره نانو در لباس ، پارچه پرده ، ملحفه ، فرش ، سفره ، روتختی ، روتختی ، حوله ، کاغذ دیواری پارچه ای ، چادر مسافرتی ، چادر نگهداری مواد غذایی ، کیسه خواب و غیره مانند فرش و فرش دستبافت. منسوجات پزشکی مانند ارتوپدی ، لباس و تجهیزات یکبار مصرف.

این شرکت در حال حاضر انواع محصولات نانو مانند ضد آب بودن و ضد لک بودن پارچه و فرش را تولید می کند. این شرکت همچنین محصولی برای ایجاد خواص ضد باکتری دارد که برای استفاده در محصولات مختلف بهینه شده است.

به گفته ستاد نانو ، این شرکت یکی از شرکت های شیمیایی کشور است که برای تولید مواد جانبی و تعاونی ها در صنایع برنزه سازی و نساجی از سال 1983 و سپس در سال 1989 فعالیت خود را برای تولید یک واحد تولید کوچک دباغخانه آغاز کرد. و مواد شوینده به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در سال 1997 ، با انتقال به استان تهران ، فاز دوم تولید این شرکت با افزودن محصولات شیمیایی کمکی به صنعت رنگ وارد فاز جدیدی شد. در سال 2006 ، با افزایش تولید رزین های امولسیونی (هموپلیمر و کوپلیمر) برای چسب ها ، رنگ ها و مواد شیمیایی ساختمانی ، وارد مرحله سوم تولید شد. این گام در تولید باعث شد تا این شرکت در سال 1390 وارد بحث تحقیق در مورد تولید نانومواد شود ، تا اینکه سرانجام در سال 1393 این تلاش ها محقق شد و تولید نانومواد انجام شد و این محصولات در سبد تولید شرکت و بدون نیاز به مواد اولیه ، این شرکت در بازار داخلی تاسیس شده است و با محصولات در زمینه های برنزه کردن ، منسوجات ، رنگ ها ، رزین ها ، مواد شوینده صنعتی و نانومواد ، امیدوار است بتواند طراحی جدیدی را در این صنایع مهم راه اندازی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا