عمومی

طارمی زیاد اهل جنجال و حاشیه نیست اما …

از زمان انتقال مهدی طارمی به پرتغال ، او حاشیه خود را تقریباً به صفر رسانده و اکنون کاملاً مانند فوتبالیست های بزرگ دنیا زندگی می کند. از برنامه ریزی ورزش گرفته تا خواب و غذا خوردن. البته این باعث نشد هر از گاهی شوخی های تندی انجام دهد.

به گزارش باراناخبر ، این روزنامه مشرق نوشت: “ط مهدی طارمی نماد کامل سفیر فوتبال ایران است ؛ مهاجم سابق پرسپولیس این روزها چنان در پورتو می درخشد که تعداد کمی از مربیان و تیم های بزرگ در جهان هستند که نام او را نمی دانند. مهدی که با آقای گلی در کنار ریو آوی در لیگ پرتغال برای خود نامی به وجود آورد ، در یک انتقال جذاب به عضویت پورتو ، یکی از معروف ترین تیم های اروپا درآمد و چنان جنگید که اکنون بازیکن نیست. ذخیره ، اما یکی از دو مهاجم اصلی تیمش. در طول مدت حضور خود به عنوان بازیکن ثابت پورتو ، او چند گل مهم و البته چند پاس گل مهم به ثمر رسانده است و یکی از اعضای با نفوذ این تیم است .

درخشش طارمی در این دوره به حدی زیاد بوده است که اکنون بسیاری از هواداران فوتبال ایران فکر می کنند پورتو برای او بسیار کوچک است و می گویند با این توانایی باید برای فصل آینده به تیم های قدرتمند اروپایی برود. البته هنوز فصل به پایان نرسیده است ، او از لیگ های مختلف پیشنهادهایی دریافت کرده و بعید به نظر می رسد که مهدی در پایان این فصل چمدان خود را ببندد و به یکی از مشهورترین باشگاه های اروپا برود.

مهدی طارمی علاوه بر درخشش در زمین فوتبال در سال های اخیر ، نام خود را نیز از زمین بلند کرده است ؛ همچنین به دلیل حاشیه های شخصی او و البته به خاطر کارهای خوبی که انجام داده است. پسری که می گوید خیلی جنجالی نیست و ترجیح می دهد در اوقات فراغت خود کتاب بخواند ، در یکی دو فصل اخیر خصوصاً از زمان پیوستن به پرسپولیس خیلی باز نبوده است. اگرچه او همیشه سعی در خلاص شدن از شر مسائل پیش پا افتاده داشته است ، اما خواسته یا ناخواسته مورد توجه رسانه ها قرار گرفته و هر حرکت وی زیر ذره بین قرار گرفته است. کسانی که مهدی را می شناسند می گویند او علاوه بر کتاب ، دو سرگرمی دیگر نیز دارد. ماشین و لباس اگرچه اطلاعات زیادی در مورد اتومبیل رانندگی وی در دست نیست ، اما او همیشه سعی می کند شیک پوش باشد و از خرید لباس جدید دریغ نمی کند! البته او در ایران خصوصاً در زادگاهش بوشهر شخصیتی دوست داشتنی است. گفته می شود او دوست ندارد کمکی که به دیگران می کند در جایی منعکس شود ، اما همه او در تولید ماسک در اولین روزهای حساس انفجار تاجگذاری در ایران مثال زدنی بود. وی با ساخت سایتی در بوشهر ، به سرعت شروع به تولید ماسک برای هموطنان خود کرد تا این ویروس خطرناک باعث مرگ بیشتر نشود. تلاش های وی برای کمک به مهار کرونا و تولید ماسک و در دسترس قرار دادن این ماسک ها برای مردم چنان مورد توجه قرار گرفت که رسانه های پرتغالی نیز از وی تمجید کردند. مهدی که فرزند یک دوست خانوادگی است ، بیشتر کارهای خیریه خود را در ایران با کمک پدر و برادر اداره می کند و در این زمینه اگر بتواند کمک کند دریغ نمی کند.

علاوه بر این موارد ، مهدی طارمی حاشیه ها و جنجال هایی را در فضای مجازی داشته است که بیشتر آنها مربوط به فوتبال و سبک بازی او است. با این وجود اظهارات وی در مورد سایر موضوعات مورد توجه قرار گرفته و یکی دو اظهارات وی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی از جالب ترین نوشته های مهدی طارمی در فضای مجازی مربوط به شیوع ویروس کرونا در آن زمان بود که افراد زیادی را قرنطینه کرده بود. مهدی طارمی اما با انتشار پستی از مسئولان خواست “آب و برق را رایگان کنند”. وی نوشت: “در این زمان خاص ، باید درباره همدیگر فكر كنیم ، از نظر اقتصادی به هم كمك كنیم.” مسئولان محترم ، لطفاً اکنون آب و برق تأمین کنید که شرایط بسیار دشوار است و مردم نمی توانند به محل کار خود بروند ، بنابراین این وضعیت پایان می یابد. “این کمک شما به مردم است.” اوایل اما توئیتی در مورد حذف اسرائیل داشت که با واکنش منفی رسانه های جهانی روبرو شد و حتی برخی از آنها خواستار فیفا برای تحریم این بازیکن شدند.

اگرچه اقدامات مهدی طارمی در فضای مجازی گاه و بیگاه توسط رسانه ها پوشش داده می شود ، اما از زمان انتقال به پرتغال ، مرزهای خود را تقریبا به صفر رسانده و اکنون کاملاً مانند فوتبالیست های بزرگ جهان زندگی می کند. از برنامه ریزی ورزش گرفته تا خواب و غذا خوردن. البته این مانع از این نشد که هر از گاهی کنایه های تند و سختی ایجاد کند. به عنوان مثال ، همین دو روز پیش ، او در توییتر علیه مقامات فعلی دولت نوشت. توییت کنایه آمیز مهدی طارم به وضوح خطاب به دولت فعلی است که البته به زودی هشت ساله می شود. طارمی از دولت فعلی در شرایطی انتقاد کرده است که اتفاقاً طرفداران طرفدار دولت در میان مردم این دولت وجود دارند. یکی از آنها عباس عراقچی ، معاون وزیر امور خارجه است که حتی در ژوئیه 2017 در مصاحبه با یک روزنامه ورزشی از مهدی طارمی به عنوان بازیکن مورد علاقه خود نام برد. عراقی ، که خودش فوتبال غیر حرفه ای بازی می کرد ، اظهار داشت امید در جولای همان سال که پرسپولیس تا پایان فصل قهرمان لیگ برتر شود. وی همچنین خواستار ماندن مهدی طارمی که شایعه جدایی وی در این باشگاه بود شد. “به عنوان یک هوادار ، از آقای طارمی می خواهم که در پرسپولیس بماند ؛ زیرا او بسیار خوب است و من این بازیکن را خیلی دوست دارم. او عرق و انگیزه زیادی دارد و با اشتیاق زیادی بازی می کند و همچنین توانایی گلزنی نیز دارد. خود را در موقعیت گلزنی بسیار خوب قرار می دهد ؛ اگرچه او در ضربات آخر قدری حریص است (می خندد) ، اما فکر می کنم او آینده درخشانی دارد و می تواند یکی از مهاجمین برتر کشور باشد. “من دوست دارم در پرسپولیس بمانم.” چهار روز بعد ، مهدی طارمی ، که در آن زمان هنوز در پرسپولیس بازی می کرد ، به دیدار عباس عراقچی رفت و با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود خطاب به عراقچی و تختروانچی نوشت: من به عنوان یک ایرانی و یک پرسپولیسی راضی هستم “من از شما سپاسگزارم. از لطف شما و همه عزیزان سپاسگزارم.” به امید سربلندی ایران اسلامی و ارتش سرخ “.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا