حوادث

ضرورت نظارت کارشناسان انتظامی قبل از صدور پروانه ساخت/ سارقان شناسنامه‌دار شوند

معاون رئیس پلیس پایتخت لزوم نظارت بر امنیت ساختمان ها قبل از صدور پروانه ساخت توسط کارشناسان اجرای قانون را تأیید کرد.

به گزارش باراناخبر ، سرداری حمید هداوند در این باره گفت: سرقت پدیده ای است که امنیت روانی فرد و جامعه را خدشه دار می کند و لازم است با آن برخورد جدی شود.

هداوند با تأکید بر اینکه مقابله با سرقت صرفاً به معنای اقدام پس از سرقت نیست ، گفت: “همه عواملی که باعث سرقت می شوند باید از بین رفته و به حداقل برسند.” اگرچه شرایط بد اقتصادی می تواند تعداد سرقت ها را افزایش دهد ، اما علاوه بر این ، شرایط و دلایل مختلف تعداد سرقت ها را افزایش می دهد که باید به طور اساسی رسیدگی شود.

وی افزود: لازم است در احداث منازل مسکونی و دفاتر و اماکن صنفی ، یک کارشناس اجرای قانون قبل از صدور پروانه ساخت موضوع را مورد بازرسی قرار داده و صلاحیت آن را تأیید کند و در صورت نقص نقایص مربوطه را برطرف کند که ممکن است سرقت را تسریع کند توسط سارق باشید ، پروژه را تأیید نکنید.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه موضوع سرقت باید جدی گرفته شود ، گفت: پلیس پیشگیری و آگاهی باید به طور عمدی و مشخص موضوع برخورد با سارقان حرفه ای را در دستور کار خود قرار دهد.

هداوند با بیان اینکه سارقان باید ثبت شوند ، افزود: بر این اساس باید زمینه سرقت و نوع سرقت هر سارق مشخص شود و پرونده سارقان به گونه ای تنظیم و نتیجه گیری شود که ادعاهای آنها به درستی بررسی شود. باید توسط قوه قضائیه “.

وی همچنین بر ضرورت آموزش مبارزه با سرقت برای شهروندان تأكید كرد و افزود: ارائه آموزش عمومی به شهروندان در مورد نحوه جلوگیری از سرقت كاملاً ضروری است ، زیرا سارقان از یك لحظه سهل انگاری افراد برای سرقت اموال خود استفاده می كنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا