حوادث

با این اقدامات سارقان خودرو را ناکام بگذارید

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت برای جلوگیری از سرقت خودرو و لوازم داخل آن هشدار داد.

سرهنگ علی صباحی در گفت و گو با باراناخبر. وی با اشاره به هشدارهای لازم پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو و خودرو، گفت: خودرو و متعلقات آن یکی از اهداف رایج سارقان برای سرقت است. برای جلوگیری از سرقت لازم است رانندگان خودروی خود را به وسایل امنیتی مانند کلید مخفی، دزدگیر، دزدگیر، دتکتور، سیستم هشدار، قفل فرمان، محافظ کامپیوتر خودرو و … مجهز کنند. سیستم دزدگیر خودرو باید به گونه ای باشد که به راحتی خنثی نشود. همچنین سیم کشی دزدگیر باید به گونه ای انجام شود که قطع آن برای سارق مشکل باشد. بهتر است رانندگان نصب سیستم دزدگیر خودروی خود را به افراد ناشناس سپردند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان هنگام خاموش کردن کلید خودرو به حذف آن توجه کنند، گفت: رانندگان نیز مراقب باشند حتی یک لحظه خودرو را با موتور روشن رها نکنند. در برخی موارد دیده شده است که افرادی برای باز کردن درب پارکینگ، خرید از غرفه و غیره از خودرو پیاده می شوند که می تواند فرصت مناسبی را در اختیار سارقان قرار دهد.

صباحی با اشاره به دعوا و دعوای ساختگی به عنوان یکی از ترفندهای سارقان برای سرقت خودرو یا سرقت از داخل خودرو، گفت: برخی سارقان با استفاده از این فرصت سعی می کنند حواس رانندگان را منحرف کنند و خودرو یا محتویات وی را در صحنه سازی یا صحنه سازی به سرقت ببرند. یک مبارزه ساختگی، استفاده کنید به همین دلیل به رانندگان توصیه می کنیم در هنگام تصادفات به ویژه در تصادفات مضر یا دعواهای ساختگی به هیچ وجه اتومبیل خود را ترک نکنند.

وی به دیگر شگردهای سارقان خودرو و متعلقات آن اشاره کرد و گفت: رانندگان از پذیرفتن غذا از مسافرانی که نمی شناسند خودداری کنند. همچنین رانندگان خارج از شهر نیز در تعیین جاده های فرعی و شخصی از مسافران دقت بیشتری داشته باشند زیرا این امر می تواند یکی دیگر از روش های سارقان برای مسدودکردن خودرو و سرقت آن باشد. همچنین، رانندگان باید در هنگام مواجهه با افرادی که برای تعمیر خودروی خود در جاده های تاریک و خلوت درخواست بنزین یا کمک می کنند، احتیاط و احتیاط بیشتری به خرج دهند.

صباحی درباره اهمیت مراقبت از مدارک و مدارک شناسایی خودرو نیز گفت: رانندگان از قرار دادن مدارک و مدارک خودرو در داخل خودرو خودداری کنند. همچنین در صورت امکان بهتر است در پارکینگ خودرو پارک شود و رانندگان از پارک کردن در مکان‌های ایزوله، کم تردد و نور کم، به‌ویژه جایی که درختان و بوته‌ها خودرو را استتار می‌کنند، خودداری کنند. هنگامی که ماشین را ترک می کنید، مطمئن شوید که درها و پنجره ها بسته هستند. همچنین بهتر است رانندگان از پارکینگ های عمومی برای توقف های طولانی مدت مانند رفتن به مراکز خرید، اماکن تفریحی و زیارتی و غیره استفاده کنند. اگر پارکینگ در دسترس نیست، بهتر است خودرو را زیر دید گشت های پلیس پارک کنید.

وی با تاکید بر لزوم پارک خودرو در مکان مناسب گفت: رانندگان از پارک خودرو در سراشیبی خودداری کنند زیرا این امر باعث می شود سارقان بدون استارت زدن خودرو را حرکت دهند. اگر رانندگان مجبور به پارک خودروی خود در سراشیبی هستند، باید چرخ‌های آن را به سمت پیاده‌رو بچرخانند و حتی الامکان خودرو را به افراد غریبه و غیرقابل اعتماد بسپارند. همچنین رانندگان پس از تعویض لاستیک و هنگام جمع آوری اقلام یا رفع عیوب فنی خودرو خود را در حال حرکت یا درب و پنجره آن باز نگذارند.

صباحی در ادامه گفت: رانندگان مراقب باشند هنگام پیاده شدن از خودرو از رها کردن اشیاء مهم و با ارزش داخل خودرو خودداری کنند. رانندگان نباید کلید خود را در اختیار همگان قرار دهند و در صورت خرید خودرو از افراد ناشناس و غیرقابل اعتماد قفل درها و وسایل ایمنی را تعویض و خودرو خود را به وسایل ایمنی تجهیزات لازم مجهز کنند تا از باز شدن شیشه ها و شیشه جلو جلوگیری شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت همچنین به رانندگان هشدار داده است که از وسایلی مانند قفل فرمان، پدال و … استفاده کنند. یک قفل یدکی، کاپوت و غیره بردارید. برای ماشین خود و اگر ماشین را در کنار جاده پارک کرده اید، هر چند ساعت یکبار به ماشین خود سر بزنید و آن را بررسی کنید. لازم است رانندگان پس از پارک خودرو از بالا بودن و بسته بودن درب ها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا