عمومی

ضرورت حمایت اقتصادی، اشتغالزایی و مهارت افزایی برای مرزنشینان

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ یکصد و بیست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه برنامه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز و مورد نیاز در سال 1400 بررسی شد.

در ابتدای جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در سالهای 1399 و 1400 را ارائه داد و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم برای خرید اقلام مورد نیاز به تصویب رسید. وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین گزارشی از تأمین غلات مورد نیاز در سال 1400 و آماری از خریدهای داخلی گندم در استان های مختلف ارائه کرد. سپس برنامه سالانه تأمین گندم برای نیازهای سال و تکمیل ذخایر استراتژیک پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

در این جلسه وزیر کشور و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گزارشی از اقدامات و برنامه های این ستاد ارائه دادند.

رئیس جمهور قاچاق را یک امر شرم آور و مضر برای یک اقتصاد سالم و شفاف و تجارت در کشور خواند و تأکید کرد: “کشت پدیده ای زشت و غیر قابل قبول است که به کرامت انسانی مرزنشینان راشد ما احترام نمی گذارد و مطابق سیاست ها و انضباط تجاری کشور. “

آقای روحانی افزود: این پدیده ناگوار باید با حمایت اقتصادی ، ایجاد اشتغال و توسعه مهارت برای مرزنشینان محترم از چهره مرزهای ما پاک شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: شفافیت و ایجاد نظم و انضباط در کل چرخه تجارت کشور ، از نقطه عرضه تا زنجیره تامین و نقطه مصرف برای دستیابی به این هدف و دستیابی به این هدف با هماهنگی و همکاری لازم است. “تمام دستگاههای دولتی مرتبط ، سازمانهای اجرای قانون و نهادهای نظارتی.” قوه قضاییه قادر خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا