ضرورت اورهال تجهیزات در تمامی مراکز معاینه فنی کشور

مدیرعامل ستاد معاینه فنی کلان شهرهای کشور اعلام کرد که تمامی مراکز معاینه فنی کشور نیازمند اورهال تجهیزات هستند.

به گزارش باراناخبر،   شادی مالکی در جلسه اختصاصی ستادهای معاینه فنی کلانشهرها که در حاشیه کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، باتاکید بر اینکه مدت‌هاست موضوع آلودگی هوا تبدیل به دغدغه بزرگی برای مسئولان و مردم شده است، گفت: بدین ترتیب هر ارگان و سازمانی که به نوعی به این موضوع مرتبط باشد باید با انجام راهکارهای مناسب و اجرایی کردن آنها در این بخش ورود کنند.

 مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه افزود: تمام مراکز معاینه فنی خودروها باید مجهز به سیستم ها و تجهیزات روز و استاندارد دنیا باشند تا بتوانند در پالایش خودروهای آلاینده به درستی عمل کنند.

مالکی نقش بسیار مهم تردد خودروهای فرسوده و دودزا در سطح کلان شهرها را مورد توجه قرار داده و گفت: تردد خودروهای فرسوده چه در قسمت حمل و نقل عمومی و چه در خصوص خودروهای شخصی نقش به‌سزایی در  افزایش ایمنی و کاهش تصادفات ایفا می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در قوانین و اسناد بالا دستی که در کشور  سابقه‌ای بیش از سی سال دارند، نیاز به تغییر کامل رویه را در اذهان ایجاد کرده است بنابراین تصمیم گرفتیم با کمک و همکاری وزارت راه و شهرداری ها با یک هم افزایی بین مراکز مختلف و مسئولان و پلیس راهور بتوانیم در بسیاری از قوانین بازنگری کنیم.

مالکی در ادامه گفت: رفع آلودگی هوا نمی تواند با مشارکت یک سازمان به تنهایی برطرف شود زیرا عوامل زیادی مانند کیفیت پایین سوخت، استاندارد نبودن خودروهای داخلی و کمبود آموزش و فرهنگ سازی در این خصوص بین مردم از مهم‌ترین آنها است.

رئیس ستادهای معاینه فنی کلان شهرها با تاکید بر استفاده از تجربیات این بخش از سال ۱۳۷۰ تاکنون گفت: نیاز به اورهال و مکانیزه شدن تجهیزات تمامی مراکز معاینه فنی در سراسر کشور به فوریت باید انجام شده و نسبت به این موضوع برای جلوگیری از تخلفات و کاهش آلودگی هوا اهتمام ویژه‌تری کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا