اجتماعی

بررسی دقیق و کامل در معاینه و کالبدگشایی از مهسا امینی انجام شد

سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اقدامات این سازمان برای تعیین علت مرگ مهسا امین اطلاعیه ای صادر کرده است.

به گزارش باراناخبر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع می رساند اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بلافاصله پس از دستور دادستان محترم تهران برای رسیدگی ویژه به این پرونده، همکاران مجرب این سازمان را اعزام و در بیمارستان معاینه دقیق و طی مراحل تشکیل از کمیسیون تخصصی خبر فوت وی دریافت شد. با کسب اطلاع از فوت متوفی و ​​به دستور مقام محترم قضایی، تیمی مجرب از کارشناسان پزشکی قانونی تشکیل و پس از انتقال جسد متوفی به سالن تشریح مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران، فیزیکی. معاینه انجام شد. و کالبد شکافی بر روی جسد متوفی انجام شد.

در رابطه با این پرونده تحقیقات دقیق و کامل در معاینه و کالبد شکافی انجام شد، کلیه معیارها و شاخص های تعیین علت فوت، معاینه خارجی و اندام های داخلی بدن و همچنین نمونه های لازم گرفته شد. از بافت ها و اندام های داخلی بدن و ارسال به آزمایشگاه های تخصصی به محض دریافت نتایج تجزیه و تحلیل های ارائه شده با در نظر گرفتن نتایج معاینات و کالبد شکافی، محتویات پرونده بیمارستان و مدارک پزشکی و همچنین اخذ نظریه تخصصی نواحی مورد نظر در قالب کمیسیون ویژه پزشکی که به دستور دادستان محترم در اداره کل کشور صادر شد، کارشناس پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شد، سپس نسبت به تعیین علت فوت و تعیین علت فوت اقدام می شود. نتیجه به مرجع محترم قضایی ارسال خواهد شد.

مهسا امینی دختر 22 ساله ای بود که چهارشنبه گذشته توسط نیروهای گشت ارشاد دستگیر شد و مشخص شد که در همان روز بازداشت در بازداشتگاه وزارتی تهران مهسا امینی که در تهران بود دچار سکته قلبی شده بود. در حالی که در بیمارستان کسری در حالت کما بود، بعدازظهر جمعه درگذشت.

روز پنجشنبه پلیس تهران با تایید سکته قلبی مهسا امین پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس، توضیح داد: خانمی برای توضیحات و آموزش به یکی از کلانتری‌های تهران بزرگ مراجعه کرد که ناگهان به او کارگردانی شد: «به طور ناگهانی. مشکل قلبی داشت».

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، به وزیر کشور دستور داده است تا حادثه تلخ مهسا امین را پیگیری و بررسی کند.

پیکر مهسا امین امروز در سقز تشییع شد. در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم علاوه بر خانواده و بستگان آن مرحوم، جمع کثیری از مردم و تعدادی از مسئولان شهرستان سقص حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا