حوادث

ضرورت انتخاب یک هلال‌احمری برای ریاست جمعیت

یکی از امدادگران هلال احمر بر لزوم انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر از بین گزینه های دارای سابقه کار در جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

به گزارش باراناخبر، میلاد صمیمی نعمتی در یادداشتی درباره انتخاب رئیس جدید جمعیت هلال احمر نوشت: در روزهای آتی شورای عالی هلال احمر درباره گزینه های جدید ریاست این جمعیت تصمیم گیری خواهد کرد. تا الان باید افرادی برای اداره این موسسه امدادی ثبت نام کرده باشند که نمی دانم چقدر و چرا، اما به عنوان یک داوطلب و همیار هلال احمر از کودکی و نوجوانی در این نقد لازم می دانم. نکاتی برای اشاره به چند نکته
جمعیت هلال احمر یک سازمان مردمی است که بر پایه جوانان، امدادگران و داوطلبانش بنا شده و سال آینده 100 ساله خواهد شد. هیچ نهاد اجتماعی در ایران نتوانسته است به این سن برسد و روز به روز آبادتر شود. شاید دلیل این امر این باشد که هلال احمر ورودی دارد اما خروجی ندارد. اعضا، چه داوطلب، چه مدیر یا کارمند، در هر سنی که باشند تمایلی به ترک آن ندارند، حتی اگر مأموریت یا مدیریت آنها به پایان رسیده باشد. کار با این خانواده بزرگ همیشه لذت بخش و در نتیجه طاقت فرسا است.

شاید به همین دلیل است که در سطوح بالا، مدیران این جمعیت اگر قدم به قدم رشد کرده و یا با دانش و تجربه قبلی وارد این عرصه شده باشند، موفق ترند. جمعیت هلال احمر متأسفانه در طول این سال ها از این نقطه آسیب دیده و متاثر شده است. مدیران ناآشنا با این فضا و اعضای آن، هنگام بر عهده گرفتن مسئولیت در سطوح بالا، زمان زیادی را برای شناخت و قدردانی از دست می دهند و در عین حال، بی تجربه، فرصت ها یا آسیب ها و حواشی را از دست می دهند.
اکنون در آستانه صدمین سالگرد تاسیس این نهاد مردمی و آغاز به کار دولت جدید، ضرورت حضور یک رهبر ارشد توانمند و در عین حال با دانش و تجربه کاری در این جمعیت بیش از پیش احساس می شود. در سال های اخیر شاید به دلیل همین نیاز، تحت فشار اعضای داوطلب، امدادگران و نهاد داخلی هلال احمر، شورای عالی به عنوان قوه مقننه مصوبه ای را به تصویب رساند که تجربه بالای هلال احمر را به ارمغان آورد. نامزدهای ریاست جمهوری. این نهاد اجباری بود.

امیدواریم با پذیرش این درخواست مهم و رعایت این قانون صحیح، رئیس جدید جمعیت هلال احمر فردی باشد که طعم شیرین خدمت را در گذشته چشیده و با زیر سقف های این انسان دوست آشنایی کامل داشته باشد. مطالبات بدنه داخلی این جمعیت روزهای روشنی را برای آن رقم نخواهد زد.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا