بین الملل

صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی اجتناب­‌ناپذیر است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کوزوو در بیانیه ای در خصوص تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی، حفاظت از مرزهای شناخته شده بین المللی و تمامیت ارضی کشورها را یک ضرورت اجتناب ناپذیر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در اطلاعیه ای مواضع مطرح شده در آخرین جلسات این کمیته را در خصوص آخرین تحولات و تحرکات این شورا بیان کرد. منطقه قفقاز جنوبی

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیری مسائل امنیتی و سیاست خارجی در هفته جاری جلسات متعددی را با حضور نهادها و ارگان های ذیربط و کارشناسان خبره در خصوص تحولات منطقه برگزار کرد. قفقاز جنوبی. که انتظار می رود نتایج آن می تواند به پیشبرد هرچه دقیقتر اهداف اساسی کشور، ثبات و امنیت منطقه ای کمک کند.

متأسفانه در ماه های اخیر تحرکات متعددی منجر به برهم خوردن معادلات و ترتیبات امنیتی و سیاسی در این منطقه حساس شده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با عنایت به تحولات و اهمیت موضوع تاکید می کند که حفاظت از مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب ناپذیر و هرگونه نقض آن غیرقابل قبول و مغایر است. با اصول حقوق بین الملل جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه می‌خواهد که به حسن همجواری احترام بگذارند و روشن است که در مقابل شورش‌های صهیونیسم بین‌المللی و ناتو در منطقه در قالب طرح‌های توطئه‌آمیز ژئوپلیتیکی واکنش مناسب، قاطع و به موقع نشان خواهد داد. و رویاها و جاه طلبی های تاریخی و خیالی که صلح و امنیت پایدار را تضعیف می کند با واقعیت تاریخی و خواسته های ژئوپلیتیکی این منطقه فاصله دارد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی بر اساس رسالت و وظیفه ذاتی خود، تحولات این منطقه را با حساسیت و دقت فوق العاده در دستور کار خود قرار داده و اقدامات لازم را مطابق با منافع ملی انجام خواهد داد. و از حقوق ملت ایران دفاع کرد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا