اقتصادی

خاستگاه انار جهان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد

باراناخبر/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در شورای اسلامی گفت: شهر ساوه به عنوان خاستگاه انار جهان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی روز پنج‌شنبه 14 آبان 1401 در ششمین جلسه ستاد برگزاری اولین جشنواره ملی انار که در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار داشت: برای برگزاری جشن ملی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. این جشنواره پس از ارزیابی نقاط قوت و ضعف بستر لازم برای برگزاری جشنواره بین‌المللی را در مرکز جهانی تولید انار تضمین کرد.

وی در ادامه گفت: جشنواره ملی انار در حوزه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ابعاد مختلفی دارد اما باید جنبه فرهنگی آن در این رویداد ملی بیشتر نمایان شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی انار ساوه آغازی برای برپایی جشنواره های ملی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و … است چرا که ساوه ظرفیت بالایی در زمینه های مختلف دارد و باید این مزیت ها در سطح ملی شناخته شود. سطح . . و سطح بین المللی

نماینده مردم ساوه و زرندی اضافه کرد: با وجود اینکه سطح زیر کشت باغات انار ساوه نسبت به برخی مناطق بی‌نظیر کشور مانند استان فارس کمتر است، اما تولیدات این شهرستان از نظر کیفیت و کیفیت شناخته شده و خاص است. تنوع و از این نظر رتبه اول جهانی را دارد و جشنواره ملی فرصتی برای ارائه این محصول است.

وی خواستار مشارکت حداکثری صنایع و بخش خصوصی در برپایی جشنواره ملی انار شد و افزود: هرچه مشارکت بخش خصوصی در کنار دولت در برپایی این جشنواره بیشتر باشد جشنواره ای خواهد بود. . با تحقق تمام اهداف پیش بینی شده و مورد نظر حفظ شود.

حجت الاسلام سبزی به دعوت وزرای جهاد کشاورزی به همراه معاونان باغبانی و زراعت و همچنین وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه معاون گردشگری برای شرکت در این جشنواره اشاره کرد و افزود: : از سوی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، استانداران و برخی سفرای کشورهای خارجی برای شرکت در جشنواره دعوت شده اند و در نظر داریم در حاشیه جشنواره جلساتی برگزار کنیم. موانع تولید و صادرات این میوه بهشتی را برطرف و راهکارهای لازم را اتخاذ کند.

نخستین جشنواره ملی انار ساوه قرار است از ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه سال جاری در مسجد تاریخی ساوه برگزار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا