اجتماعی

صادرات فناوری بیمارستانی جدید جوانان ایرانی به اسپانیا

صادرات فناوری جدید بیمارستانی جوانان ایرانی به اسپانیا

تجهیزات این شرکت دانش بنیان که در زمینه خنثی سازی و استریل کردن زباله های خطرناک بیمارستانی علاوه بر استفاده در چندین مرکز درمانی به کشور اسپانیا نیز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری باراناخبر; مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه زباله های عفونی حاوی عوامل بیماری زا مختلفی مانند باکتری ها، ویروس ها و انگل ها بوده و در صورت رها شدن در محیط منجر به انتقال بیماری ها به افراد و آلودگی محیط زیست می شود، گفت: از جمله مراکز اصلی تولید زباله های عفونی، وی بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه ها، کلینیک های دامپزشکی، مراکز دفع زباله و در نهایت زندان ها را نام برد.
سید مرتضی سادات افزود: بر این اساس سامانه ای طراحی و تولید کردیم که بتواند انواع پسماندهای عفونی را ایمن کند و مشکلات زیست محیطی ایجاد نکند.
وی یادآور شد: در این دستگاه کاربر ابتدا کیسه های زباله های عفونی را یکی یکی در دستگاه خرد کن قرار می دهد. در ادامه و پس از پر شدن ظرفیت دستگاه با زباله های عفونی، تمامی کیسه خردکن های حاوی زباله های عفونی و مایعات انباشته شده در دستگاه وارد چرخه ضد عفونی استریل می شوند.
مدیرعامل این شرکت دانش بانیان سیکل استریل در این دستگاه را در دمای 121 درجه سانتیگراد، فشار 2.5 بار و زمان 30 دقیقه دانست و ادامه داد: دما و زمان این دستگاه قابل تنظیم است. و پس از رفع آلودگی، کاربر پسماند ایمن خواهد داشت بسته بندی را از دستگاه خارج کنید.
به گفته وی، این تجهیزات در مراکز درمانی نصب می شود و با بی خطرسازی کامل پسماندهای عفونی، امنیت لازم را تا حدی فراهم می کند که این زباله ها همراه با سایر زباله های عادی بیمارستانی از شهرداری منطقه جمع آوری شود.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه از دو قسمت اصلی خردکن و مخزن دفع زباله تشکیل شده است، گفت: دستگاه فلش3 قابلیت خردکردن انواع زباله های عفونی را به کمک چهار تیغه خردکن دارد.
ساداتی افزود: معمولا در همه اتوکلاوها فقط فاز جامد استریل می شود و امکان خنثی سازی فاز مایع وجود ندارد. ضمناً در این دستگاه مایع از مواد جامد موجود در پسماندهای عفونی جدا شده و به طور جداگانه استریل می شود.
وی افزود: برای تماس کمتر کاربر با زباله، این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که کیسه زباله های عفونی از درب مربوط به قسمت آسیاب دستگاه وارد شده و زباله های استریل و بسته بندی شده از آن خارج می شود. از در دیگر قبل از خرد کردن زباله، کاربر 12 کیسه PP را در موقعیت مربوط به سینی تغذیه نصب می کند. سپس زباله ها پس از خرد شدن به کیسه های یکپارچه منتقل شده و وارد چرخه استریل می شوند. سپس کاربر کیسه های زباله استریل شده را از دستگاه خارج می کند.
به گفته وی، از آنجایی که زباله های عفونی وارد این دستگاه شده و به داخل آن فشرده می شود، با کمک فیلتر چند لایه و آنتی باکتریال در خروجی هوای داخل دستگاه از انتشار بوی نامطبوع در محیط جلوگیری می کند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: این تجهیزات پیش از این در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور از جمله بیمارستان تازه تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، شهدای بناب، شهید رجایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نصب شده است. علوم، بیمارستان ولیعصر(عج) قم و طالقانی چالوس. مورد استفاده قرار گرفت و نمونه آن به اسپانیا صادر شد.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای بله و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا