علمی و پزشکی

صادرات ۳۰ میلیون دلاری تجهیزات و ملزومات پزشکی ایرانی در سال گذشته

مدیرکل تجهیزات پزشکی و تجهیزات سازمان غذا و دارو از گزارش نیمه سالانه اقدامات انجام شده در سال 1399 برای حمایت از تولید در سال “جهش تولید” خبر داد.

به گزارش باراناخبر ، مهندس سیدحسین صفوی در این رابطه گفت: با توجه به تعیین سال 1399 به عنوان “جهش تولید” از سوی رئیس جمهور ارشد و همچنین سیاست های وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در حمایت از تولید داخلی ، شاهد افزایش 160 درصد تعداد بنگاه های تولید کننده تجهیزات و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال 1397.

وی اضافه کرد: تعداد تولیدکنندگان فعال در زمینه تجهیزات پزشکی و تجهیزات که مجوز تولید را از اداره کل دستگاههای پزشکی و دستگاههای پزشکی دریافت کرده اند از 530 بنگاه در ابتدای سال 97 به 628 شرکت در اوایل سال 1398 افزایش یافته است و اکنون در بیش از 860 شرکت. و ما شاهد افزایش 60 درصدی تولیدکنندگان نسبت به سال 1397 هستیم.

صفوی ادامه داد: افزایش ثبت نام بیش از 6580 پرونده در سال 1397 در سیستم صدور مجوز برای تولید تجهیزات پزشکی و لوازم مورد نیاز برای تولید داخلی مواد اولیه و قطعات در 9730 مورد ، نشان دهنده هدف از سیاست های کلان وزارت بهداشت است. به منظور هدایت و برنامه ریزی حمایت از تولید داخلی و جهش خروجی.

تخصیص بیش از 44 میلیون دلار ارز دولتی برای واردات مواد اولیه برای تولید تجهیزات پزشکی

وی اظهار داشت: برای دستیابی به جهش تولید تنها در سه ماهه نخست امسال ، تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه برای تولید تجهیزات و تجهیزات ضروری پزشکی بیش از 44 میلیون دلار بوده است.

به گفته وی ، با شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب از ابتدای اسفند ماه سال 2009 ، مجوز فوری با حداقل اسناد و رعایت معیارهای فنی و کیفی برای موارد مورد نیاز برای مقابله با عروق بیماری کرونا صادر شد تا بتواند تولید را افزایش داده و نیازهای داخلی را برآورده سازیم. تعداد تولید کنندگان کالاهای مرتبط با تاج که دارای مجوز تولید بوده اند 630٪ افزایش یافته است و در برخی موارد مانند کیت تشخیص کورنا ، پالس انگشت و دماسنج که ما تولید کننده آن نداریم ، به تولید رسیده ایم و حتی ما صادر کردیم .

صادرات تجهیزات و تجهیزات پزشکی به ارزش 30 میلیون دلار در سال 2009

وی تصریح کرد: حرکت وسایل و تجهیزات پزشکی به سمت وسایل پیشرفته و فناوریهای جدید در تولید دستگاههای بیهوشی ، تنفس مصنوعی (دستگاه های تهویه) و شتاب دهنده های خطی در معالجه بیماران سرطانی و صادرات 30 میلیون دلار دیده شده است. ” تجهیزات و تجهیزات پزشکی ساخته شده در ایران در پنج قاره در سال 2009 محقق شد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی و تجهیزات سازمان غذا و دارو از تولید دستگاه های پزشکی مرتبط با کرونا خبر داد: تعداد تولید کنندگان ماسک های سه لایه قبل از انفجار تاج 11 تولیدکننده بود که تعداد تولید کنندگان پس از انفجار بود از تاج به 77 شرکت. همچنین ما قبل از انفجار تاج ، ما در زمینه ماسک های دریچه دار تولید کننده نداریم اما بعد از انفجار تاج ، 55 تولیدکننده در این زمینه فعالیت می کنند.

صفوی ادامه داد: در زمینه پوشاک غارنشین ، قبل از انفجار تاج ، دو تولیدکننده داشتیم که پس از انفجار تاج به 40 تولیدکننده رسید. در زمینه دماسنج مادون قرمز تعداد تولید کنندگان قبل از انفجار تاج صفر بوده است اما پس از انفجار تاج ، دو تولید کننده در این زمینه داریم. همچنین هیچ تولید کننده ای در این زمینه در زمینه پالس اکسی متر انگشت وجود ندارد. با این حال ، پس از انفجار Corona ، یک سازنده در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: برای تأمین پالس اکسیمتر به دسک تاپ ، تعداد تولید کنندگان قبل از انفجار تاج دو شرکت بودند که حتی پس از انفجار تاج نیز فعالیت داشتند. در زمینه طرفداران ، تعداد تولید کنندگان قبل از انفجار تاج سه شرکت بودند که هنوز فعال هستند. در زمینه C-Pep و B-Pep تعداد تولید کنندگان قبل از انفجار Corona دو شرکت بودند که هنوز فعال هستند.

وی گفت: در زمینه دستکش های بازرسی لاتکس و وینیل تعداد تولید کنندگان قبل از انفجار تاج شش شرکت بوده که پس از انفجار تاج به هفت شرکت افزایش یافته است. ما آن را در محل کار نداریم ، اما اکنون شش تولیدکننده در این زمینه فعال هستند. چهار تولید کننده پس از فوران تاج در زمینه استخراج ویروس کرونا فعال شدند.

وی با بیان اینکه وبدا با بیان اینکه تعداد شرکت های تولیدی قبل از انفجار تاج 27 شرکت بوده و هم اکنون به 199 شرکت افزایش یافته است ، افزود: علاوه بر تعداد شرکت های ذکر شده در بالا ، همچنین در زمینه تولید ماسک سه- توسط گروه های تولید کننده غیر گروهی / گروه های جهادی ، ایجاد یک سیستم اطلاعاتی خود کشف در پرتال اداره کل تجهیزات پزشکی و تجهیزات imed.ir ، تاکنون حدود 950 کارگاه تولید ماسک به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا