حوادث

شورای شهر در انتظار لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت/انتشار لیست باید رسمی باشد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران آخرین وضعیت پیگیری انتشار لیست ساختمان های ناایمن را تشریح کرد و گفت: شورا در انتظار لیست ساختمان های ناایمن پایتخت است.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با باراناخبر، در مورد آخرین وضعیت پیگیری انتشار لیست ساختمان های ناایمن شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان از نظر آتش نشانی ناایمن معرفی شد که بعد از مدتی سازمان آتش نشانی اعلام کرد که ۹ ساختمان از این لیست رفع خطر کردند و از حالت بحرانی خارج شدند.

وی با بیان اینکه از نظر من و براساس قانون شورا و حقوق شهروندی، مردم باید بدانند که کدام ساختمان پرخطر به لحاظ امکان حریق است، گفت: این حقوق اولیه شهروندی است و باید لیست ساختمان های پرخطر منتشر شود. کما اینکه این انتشار سبب ایجاد مطالبه اجتماعی می شود و در نتیجه مالکان را مجاب می کند تا به سمت ایمن سازی ساختمان هایشان بروند.

عباسی با تاکید بر اینکه ما در کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران پیگیر انتشار این لیست بودیم و آخرین پیگیری‌ها حاکی از آن است که شهرداری و سازمان آتش نشانی فرصت خواستند تا این لیست معروف به ۱۲۹ ساختمان را پایش و بروز رسانی کنند، گفت: متاسفانه هنوز لیستی ارائه نکردند و ما منتظر ارسال لیست ساختمان های پرخطر تهران در حوزه آتش نشانی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در نامه‌ای که در اواخر بهمن ماه سالجاری به شهرداری ارسال کردیم، درخواست شد که تا قبل از آغاز سال جدید این لیست بروز رسانی شده و در اختیار شورا قرار گیرد، افزود: ما پیگیر انتشار این لیست هستیم و برایمان این موضوع مهم است و پیگیر هستیم که تا قبل از سال جدید لیست را به شورا ارائه دهند.

عباسی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند انتشار این لیست موجب ترس مردم می شود، گفت: این لیست به صورت غیررسمی در اختیار مردم است و ما حرفمان این است که انتشار به صورت رسمی باشد و دقت داشته باشید که ترس مردم قدرت انتخاب آنها خواهد شد که آیا از این ساختمان استفاده کنند یا نه و قرار نیست هزینه سهل انگاری عده‌ای در بهره برداری از ساختمان را مردم پرداخت کنند و  این حقوق اولیه مردم است که بدانند از چه ساختمانی استفاده کنند یا نکنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا