علمی و پزشکی

شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونای XE در استرالیا

استرالیا پس از شناسایی اولین مورد کروناویروس نوترکیب در نیو ساوت ولز در حالت آماده باش قرار گرفت.

به گزارش باراناخبر، مقامات بهداشت استرالیا توصیه کردند پس از شناسایی یک مورد فشار مکرر کرونری به نام XE، اقدامات احتیاطی را انجام دهند. نوع نوترکیب کرونا ترکیبی از دو زیر واحد BA.1 و BA.2 omicron است.

اولین مورد XE در استرالیا در یک مسافر خارجی کشف شد که در 9 آوریل وارد نیو ساوت ولز شد و آزمایشش مثبت شد. اگرچه هیچ مورد دیگری از XE شناسایی نشده است، اما الزام برای ارائه آزمایش منفی کووید-19 قبل از ورود به استرالیا از روز دوشنبه برداشته شده است، و این نگرانی ها را در مورد احتمال ظهور انواع فرعی ویروس در آفریقا و اروپا افزایش می دهد. بدون شناسایی در این سایت منتشر شود.

زیرگروه BA.2 در حال حاضر گونه غالب کووید-19 در سراسر جهان است که حدود 97 درصد موارد نیو ساوت ولز را تشکیل می دهد. گونه omicron (شامل زیرگونه‌های BA.1 و BA.2) اکنون تنها گونه‌ای است که در هفته‌های اخیر در ایالت در گردش است.

با این حال، از زمانی که XE برای اولین بار در بریتانیا در 19 ژانویه شناسایی شد، بیش از 1100 مورد در بریتانیا تایید شده است.

به گزارش گاردین، گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که سویه نوترکیب ممکن است مسری‌تر از BA.2 و 30 تا 50 درصد عفونی‌تر از BA.1 باشد، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا