ورزشی

امیدوارم که فیبا طبق قوانین خودش عمل کند و ایران مقابل استرالیا برنده شود/امروز احساس غربت کردیم!

پنجمین پنجره انتخابی جام جهانی بسکتبال

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: مهم این است که تیم ما زحمت کشیده و باید سعی کنیم اشتباهات کوچک را در آینده جبران کنیم و بازی را پیش ببریم و کار را جلو ببریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سعید ارمغانی پس از باخت تیم ملی بسکتبال ایران مقابل چین در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی اظهار داشت: به تیم چین تبریک می گویم. تیم آنها با راندمان بالایی کار کرده است و جزو تیم های بسکتبال پیشرفته است. او واقعاً بسکتبال خیلی خوب بازی می کند و ما امروز این را دیدیم. می دانستیم بازی بسیار سختی داریم اما واقعا امیدوارم در بازی های بعدی خارج از ایران پیروز شویم و فکر می کنم فاصله زیادی با آن نداریم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با انتقاد از عملکرد تیم داوری گفت: متأسفانه باید بگویم که چین با خطاهای زیادی پیروز شد که بسیاری از آنها باعث شد بازی از ما دور شود. داوران نمی توانستند اشتباهات انجام شده را کنترل کنند، اما فکر می کنم بازی در نیمه دوم متفاوت بود و می توانستیم بازی را کنترل کنیم و برنده شویم، به همین دلیل انرژی زیادی دادیم و فاصله را از 16 امتیاز کم کردیم. در 2 امتیاز کم شدیم اما در نهایت به هدف نرسیدیم.

وی در خصوص احتمال صعود ایران به جام جهانی بسکتبال گفت: قزاقستان مقابل استرالیا شکست خورد و همچنان امیدوار به صعود هستیم. ما سه بازی دیگر داریم. بازی با استرالیا آنطور که مشخص است برگزار نخواهد شد. سپس دو بازی دیگر با چین و ژاپن داریم و من همچنان امیدوارم بتوانیم بازی خوبی در ژاپن و چین داشته باشیم و بتوانیم به عنوان برنده زمین را ترک کنیم و به جام جهانی صعود کنیم.

وی درباره اینکه بینندگان چینی از ایرانیان بیشتر بود، گفت: ما احساس بیگانگی کردیم. حضور چینی های بیشتر باید تاثیر داشته باشد و بچه های ما حمایت کمتری داشته اند، اما فکر می کنم بازیکنان ما با روحیه بسیار قهرمانانه و جوانمردانه به زمین آمدند و تمام تلاش خود را کردند. ما باید یاد بگیریم که بسکتبال برد و باخت دارد. مهم این است که تیم ما تلاش کرد و باید سعی کنیم اشتباهات کوچک را در آینده جبران کنیم و بازی را پیش ببریم و کار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار آنا که آیا با توجه به باخت قزاقستان مقابل استرالیا و غیبت استرالیا مقابل ایران آماده بازی با تیمش در زمین سوم مقابل استرالیا است، تصریح کرد: طبق قوانین فیبا شرایط خاصی نداریم. که از ما می خواهند به جایگاه سوم برویم، بیایید بازی کنیم. چین امروز با 200 تماشاگر یا بیشتر اینجاست که آمدند و تشویق کردند و مشکلی نداشتند و بازی برگزار شد و فردا سالم به کشورشان باز می گردند. ما تابع قوانین فیبا هستیم. در این شرایط فیبا می گوید که تیم استرالیا بی دلیل و بدون اطلاع برای بازی با ما نیامده است و این مشکل آنهاست. آماده بودیم از آنها استقبال کنیم و با آنها بازی کنیم. این تصمیم آنهاست و امیدوارم فیبا طبق قوانین خودش عمل کند و ایران پیروز شود.

ارمغانی با بیان اینکه قضاوت داوران عمدی به نفع چین بوده است، تصریح کرد: اگر بخواهم این موضوع را به درستی بررسی کنم و دوباره بنشینم تا مشکلات داوری را بررسی کنم و مشکلات داوری را ببینم، از بیرون همین احساس را داشتم که بسیاری از خطاها نادیده گرفته شد. این مسائل داوری روی نتیجه بازی تاثیر گذاشت. من واقعا امیدوارم که اگر داوران اشتباه کردند، ناخواسته بوده است و یک چیزی که باید با هم یاد بگیریم این است که بسکتبالی که در همه جای دنیا بازی می شود بسکتبال است و ما باید ماهیت این شکل از بازی را یاد بگیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص اشتباهات فردی تیم ملی بسکتبال ایران که باعث باخت مقابل چین شد، تصریح کرد: باید در تمرینات کارهایی انجام دهیم و به اصطلاح نوع بازی را اصلاح کنیم تا اشتباهات کمتری انجام شود. ما این بازی ها را بررسی می کنیم و مشکلات را پیدا می کنیم. بسکتبال بازی ای است که بدون اشتباه انجام نمی شود. نمی توان گفت بازیکنان اشتباه می کنند اما هرکس کمتر اشتباه کند، آن تیم مثل چین برنده مسابقه است. امروز تیم چین چندین شوت سه امتیازی و ضربات دقیق در نقاط حساس انجام داد که باعث شد برنده بازی شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا