سهم ۴۷ درصدی عابران پیاده زنجانی در حوادث رانندگی

۱۹ نفر در تصادفات درون شهری زنجان باختند که از این تعداد ۹ نفر عابران پیاده هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بیش از ۴۷ درصد جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی درون شهری زنجان طی چهار ماهه نخست امسال عابران پیاده بوده‌اند.

سرهنگ باقری افزود: طی این مدت ۱۹ نفر در مسیر‌های درون شهری این استان در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۹ نفر از عابران پیاده بوده اند که این رقم نگران کننده است.

این مسوول، میانگین سنی جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی درون شهر‌های استان زنجان را طی چهار ماهه نخست امسال ۳۱ سال ذکر کرد و اظهار داشت: از این تعداد پنج نفر خانم و ۱۴ نفر آقا بودند.

وی یادآور شد: بیشتر این حوادث در طول کمربندی‌های زنجان به خصوص کمربندی شمالی رخ داده است که طی این مدت ۲ نفر از عابران پیاده با عبور از نرده‌های بلوار این کمربندی با وسایل نقلیه برخورد کرده و جان خود را از دست داده اند.

باقری تاکید کرد: در موضوع ایجاد گذرگاه‌های مخصوص عابر پیاده از جمله خط کشی‌های این گذرگاه‌ها و ایجاد و نصب تجهیزات لازم در پل‌های هوایی عابر پیاده کم کاری شده است.

وی افزود : در برخی از خیابان‌ها و معابر گذرگاه عابر پیاده تعریف نشده و این درحالی است که پلیس در آموزش‌های خود به کودکان در مدارس یا سالخوردگان بر عبور عابران از محل‌های خط کشی شده تاکید دارد.

باقری با بیان اینکه همه افراد باید به حقوق خود آشنا باشند و آن را از متولیان امر طلب کنند، گفت : پل‌های عابر پیاده ایجاد شده در سطح شهر نیز فاقد پله برقی و آسانسور است که متولیان امر، علت نبود این تجهیزات لازم را سرقت‌های انجام شده اعلام می‌کنند در حالی که این امر دلیل قانع کننده‌ای نیست بلکه شهرداری باید تردد همه افراد جامعه به خصوص کودکان و افراد سالخورده و آسیب پذیر را در خیابان‌ها و معابر شهر تسهیل کند.

وی برخی پل‌های عابر ایجاد شده در سطح شهر را عملا غیرقابل استفاده دانست و گفت: این پل‌ها اغلب با پله‌های غیراستاندارد و ارتفاع بسیار بالایی است که معمولا استفاده از آن را دشوار و برای برخی افراد غیرممکن کرده است.

باقری بر لزوم فرهنگسازی جهت عبور و مرور صحیح، اصولی و قانونی عابران و رانندگان در سطح خیابان‌ها اشاره کرد و افزود: عابران پیاده و رانندگان باید به حق و حقوق خود آشنا و قانع باشند تا از آسیب‌های ترافیکی در امان باشند.

دکمه بازگشت به بالا