اجتماعی

سفر با خودرو شخصی خطرناک‌تر است؟

وزارت کشور با صدور بیانیه ای به مردم توصیه کرده است که اگر قصد مسافرت دارند ، حتی الامکان با ماشین شخصی سفر کنند. پیشنهادی که مغایر با سیاست ها و توصیه های ستاد ملی کرونا باشد ، که این سو susp ظن را ایجاد می کند. بالاخره مسافرت با ماشین یا حمل و نقل عمومی ایمن تر است؟

به گزارش باراناخبر ، مسئله افکار عمومی این است که چرا ، علی رغم ازدحام وسایل حمل و نقل عمومی ، طی سال گذشته ترافیک آنها در شهرهای پر خطر کرونا متوقف نشده یا حتی محدود نشده است ، اما به نظر می رسد جاده های اتومبیل های شخصی آیا برای مسافران از این طریق سفر مسدود و ممنوع است؟

اگرچه طی سال گذشته تعداد مسافران و ظرفیت هواپیما ، قطار و اتوبوس کاهش یافته است ، اما سیاست و تاکید اصلی بر کاهش و کنترل سفر با ماشین بوده است. حتی طرحی که توسط وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی توسط کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی ستاد ملی مدیریت کرونا برای جشن نوروز تصویب شده است ، بیان می کند که سفر با یک گروه ، به عبارت دیگر تورها ، بیشتر از سفر با ماشین زیرا کنترل و نظارت بیشتر وجود دارد.

اما تیموری ، معاون گردشگری ، درباره دلیل تأیید سفرهای گروهی توضیح داد: “در جایی که احساس کنیم کمبودی وجود دارد ، ما در مواردی که کارها به درستی انجام می شود ، گزارش ، هشدار و تشویق می دهیم.” ما سعی می کنیم مردم را متقاعد کنیم که اگر آنها می خواهند از طریق یک سرویس امن زنجیره ای سفر کنند ، نگران نخواهند شد زیرا برنامه های ما مطابق با برنامه های ستاد ملی کرونا است.

علیرضا رئیسی ، سخنگوی ستاد ملی کرونا ، نیز تلویحاً از این نظر حمایت کرد و گفت: “اگر می توانستیم شرایط و رفتار خود را در برابر ویروس کنترل کنیم ، می توانستیم دو نوع سفر انجام دهیم ؛ در نوع اول ، افراد ثبت نام می شدند در تورها برای کنترل حمل و نقل و محل اقامت خود. در نوع دوم ، افراد همچنین می توانند با وسیله نقلیه شخصی خود سفر کنند اما تحت نظارت یک تور برای نظارت بر محل اقامت خود. این دو نوع سفر می توانند اجرایی باشند ، اما در حالت سوم ، افراد با اتومبیل به خانه یا ویلای خود با اقوام رفتند ، در این حالت اوضاع از عهده ما خارج بود و در حالت دوم ، مردم با ماشین یا حمل و نقل عمومی به آنجا رفتند و در پارک ها رفت و آمد کردند و چادر زدند ، که از ابتدا ممنوع بود. در حال حاضر ، مشکل اصلی ما گروه سوم است.

علی صدرنیا ، رئیس هیئت مدیره انجمن راهنمایان جهانگردی ایران نیز معتقد است که بهترین راه سفر گشت و گذار است. به ویژه در شرایط فعلی که رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری مهم است ، سفر باید با یک تور انجام شود و برنامه ریزی و تخصص لازم در آن لحاظ شود و طبیعی است که راهنمای تور ضروری باشد عنصر در این امر به این دلیل است که نقش مهم نظارت بر عهده دارد. نظارت بر حمل و نقل ، نظارت بر محل اقامت و سایر بخشها.

دکتر. حیدرزاده ، معاون وزیر علوم پزشکی در گیلان ، استانی که طی یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است ، همچنین گفت که بیشتر نگرانی های سفرهای نوروزی به اتومبیل های شخصی است و وجود این خطر هنگام مسافرت با ماشین. این نشان دهنده ساکنان کمتری است و احتمال انتقال بیماری در هنگام مسافرت کمتر است ، در حالی که در حمل و نقل عمومی برخی از افراد هوای داخل بدن را تنفس می کنند و مستعد ابتلا به انتقال ویروس هستند ، اما عواقب سفر با حمل و نقل عمومی این است که می توان افراد را در این کشور ردیابی کرد. فرم مسابقات.

با این حال ، کمیته تأمین اجتماعی و اجرای قانون ستاد ملی مدیریت بیماری عروق ویروس کرونا (وزارت کشور) در تاریخ 16 مارس با صدور بیانیه ای وضعیت شهرها را اعلام کرد و از مردم خواست هر چه زودتر با ماشین شخصی سفر کنند. ممکن

این توصیه CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا) است که افراد را به اجتناب از مسافرت در طول تاج تشویق می کند و توصیه می کند که اگر باید سفر کنید ، “کوتاه” و “بدون توقف” باشد. بهتر است به عنوان یک خانواده به سفر بروید تا با افرادی که با آنها زندگی نمی کنید ، زیرا همه در یک سطح سلامت هستید. حتماً از خوابگاهی استفاده کنید که در آن اتاق با غریبه ها و با اعضای خانواده و اقوامی که می شناسید مشترک نیستید و سطح سلامتی آنها نیز زیاد نیست. فاصله فیزیکی حدود دو متر در رستوران داشته باشید و در مراکز شلوغ غذا نخورید. با اعضای خانواده و کسانی که با آنها زندگی می کنید پیک نیک و اردو بزنید.

استفاده از وسایل نقلیه نیز تنها در صورت حفظ مسافت و مسئولیت اجتماعی کم خطر است. به عنوان مثال ، طبق استانداردهای جهانی بهداشت ، یک اتوبوس 44 مسافر باید 22 مسافر داشته باشد.

با این وجود ، با توجه به کاهش مسئولیت اجتماعی ویروس کرونا در یک سال گذشته ، احتمالاً سفر با وسایل نقلیه شخصی و گروهی و حمل و نقل عمومی در شرایط فعلی در معرض خطر باشد ، به خصوص که وزارت بهداشت اعلام کرده است که پایبندی به پروتکل های بهداشتی در برخی از شهرها به کمتر از 15 درصد رسیده است و این باعث ایجاد وضعیت حاد در استانی مانند خوزستان شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا