عمومی

سرنوشت لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت

تقریباً 4 سال از نامه نگاری من با معاون اول رئیس جمهور و ارسال لایحه تضمین امنیت زنان و سند حمایتی آن به دولت (3 مارس 1995) ، لایحه ای که مطالعات و مطالعات خود را در در دولت دهم و در دولت یازدهم. وقفه ادامه داشت.
و در چارچوب تفسیر شورای نگهبان از پیش نویس قوانینی که جنبه قضایی دارند ، در اردیبهشت 96 به قوه قضائیه ارسال شد. در سپتامبر 1998 ، با پیگیری مجدانه معاون وزیر امور زنان
سرانجام پس از 40 جلسه ، بررسی آن در کمیته های اصلی و فرعی دولت به پایان رسیده و در آینده نزدیک توسط دولت به مجلس ارسال می شود. اکنون از هر هفت خواننده دیگر ، دو خواننده دیگر وجود دارد: مجلس و هیئت امنا.
رویدادهای ملی و جهانی فرصتی برای ارزیابی وضعیت موجود و تأمل در نیازها و نیازهای وضعیت مطلوب ، توجه به اولویت های اقدام محلی ، ملی و بین المللی و تعیین سهم دقیق هر یک از عوامل درگیر در آن است. حفظ وضعیت موجود ؛ از قانون و فرهنگ و عرف گرفته تا نهادهای مدنی و رسانه ها.
امسال ، با وخیم تر شدن همه گیر بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، شعار روز جهانی منع خشونت علیه زنان متمرکز شده است. منابع ، پیشگیری ، پاسخگویی (به نیازها) و جمع آوری داده ها با توجه به بحران کووید 19 و اینکه چه اقدامات منفی و مثبتی باید در این دوره خاص انجام شود ، کاهش می یابد تا پیامدهای منفی آن بر وضعیت خشونت و زندگی کاهش یابد. از زنان؟
افزایش آگاهی عمومی از مشارکت عمومی در کاهش و از بین بردن انواع خشونت ها ، از جمله علیه زنان ، تنها با فراهم آوردن بستری برای گفتگو در زمینه شکل گیری آن و پیامدهای انسانی آن ، انتقاد سازنده حاصل می شود. شیوه ها و به اشتراک گذاری تجربیات و راه حل های مفید
در این میان ، نظارت بر سرنوشت لایحه ایمنی زنان ، آخرین روند این اقدام قانونی قابل مشاهده و چشم انداز آینده آن تا اطلاع ثانوی در دستور کار جامعه زنان و فعالان مدنی قرار گرفته است و او انتظار قرائت های بعدی خود را دارد!

دکمه بازگشت به بالا