اجتماعی

خطر ابتلا زنان دیابتی به بیماری قلبی ۱۰ برابر بیشتر است

باراناخبر / خراسان رضوی محققان دریافته اند که دیابت به شدت با بیماری ویروس کرونا قلب در زنان ارتباط دارد.

طبق گزارش Medical Express ، نتایج مطالعات نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در بیماران جوان ثابت یا کمی افزایش یافته و مرگ های مربوط به بیماری های قلبی در افراد مسن کاهش یافته است.

برای درک آنچه جوانان را در معرض خطر بیشتری برای بیماری عروق ویروس کرونا قلب قرار می دهد ، محققان در بیمارستان بریگام و زنان در بوستون ، ماساچوست و کلینیک مایو در ایالات متحده بیش از 50 عامل خطر را در 28،024 بررسی کردند زنان. آنها سلامت زنانی را که در چندین دهه شرکت کرده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند.

لازم به ذکر است که زنان زیر 55 سال مبتلا به دیابت نوع 2 10 برابر بیشتر در معرض CHD در دو دهه آینده با لیپوپروتئین مقاوم به انسولین (LPIR) به عنوان یک نشانگر زیست پیش بینی قوی هستند.

دکتر سامیا مورا از دانشکده پزشکی هاروارد در ایالات متحده گفت: “ما می بینیم که چرا جوانان از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند.”

وی افزود: وقتی جوانی از بیماری قلبی عروقی رنج می برد ، بر کیفیت زندگی ، بهره وری و مشارکت وی در جامعه تأثیر می گذارد.

ساجر دوگانی ، محقق ارشد کلینیک مایو در ایالات متحده گفت: “پیشگیری بهتر از درمان است و می توان از بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی جلوگیری کرد.” این مطالعه نشان می دهد که سبک زندگی بر سلامت قلب زنان در هر سنی به ویژه زنان جوان تأثیر می گذارد.

محققان حدود 50 نشانگر زیستی مربوط به سلامت قلب و عروق را مشاهده کردند. معیارهایی مانند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) ، کلسترول (یا کلسترول بد) و هموگلوبین (A1C) – اندازه گیری میزان قند خون – ارتباط کمتری با شروع CHD در زنان زیر 55 سال دارد نسبت LPIR ، اندازه گیری جدیدتری برای مقاومت به انسولین.

LPIR از ترکیب وزنی 6 واحد لیپوپروتئین استفاده می کند و توسط تست های آزمایشگاهی تخصصی تجزیه و تحلیل می شود.

کلسترول LDL فقط با 40٪ افزایش خطر ابتلا به CHD در زنان زیر 55 سال همراه بود ، در حالی که LPIR 6 برابر (600٪) افزایش یافت.

مورا گفت: در زنان سالم ، مقاومت به انسولین ، دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک از دلایل اصلی بیماری عروق ویروس کرونا زودرس بودند.

وی گفت: زنان زیر 55 سال که دارای اضافه وزن هستند چهار برابر بیشتر دچار عروق ویروس کرونا می شوند ، مانند زنان در همان گروه سنی که سیگار می کشند یا فشار خون بالا دارند.

عدم تحرک و سابقه خانوادگی نیز از عوامل م effectiveثر در این زمینه است.

محققان معتقدند که این مطالعه از نظر تعمیم محدود است ، زیرا فراتر از تمرکز بر روی زنان است و بیش از 95٪ از شرکت کنندگان سفید پوست هستند.

مورا افزود: نتایج این مطالعه ممکن است در گروه های قومی و نژادی که شیوع سندرم متابولیک ، مقاومت به انسولین و دیابت بیشتر است ، قابل توجه باشد.

“دیابت اغلب قابل پیشگیری است ، اما این یک مشکل گسترده در سیستم ها است و ما برای حل آن نیاز به تحقیقات بیشتری داریم ، که ممکن است شامل استراتژی های سبک زندگی نوآورانه ، مانند تلاش های جامعه ، بهداشت عمومی و راه های بهتر برای هدف قرار دادن معابر پزشکی “، وی گفت. روشهای متابولیکی یا رویکردهای جدید جراحی.

با شیوع دیابت ، عوامل خطر مرتبط با آن به طرز چشمگیری افزایش می یابد و زنان بیشتری را نسبت به مردان تحت تأثیر قرار می دهد و محققان بر لزوم مداخله موثر تأکید می کنند.

محققان گفتند: “ما برای بهبود نتایج در جوانان و مقابله با خطر ابتلا به دیابت به استراتژی های جدیدی نیاز داریم ، زیرا ما تازه شاهد بیماری همه گیر هستیم.”

یافته ها در JAMA Cardiology منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا