بین الملل

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر. محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه خود به استان ایلام عصر امروز با حضور در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اهدای گل و قرائت فاتحه حضور یافت. مقام معظم رهبری به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

دکتر. طهرانچی سپس در نشستی صمیمانه با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام شرکت کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای بالای علمی گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند اما بسیاری از بودجه های دولتی است. نه در اکثریت، بلکه به گونه ای که دولت مسائل را برای دانشگاه تعیین کند و اگر دانشگاه در حل آن مسائل پیشرفت کرد، بودجه به آن اختصاص می یابد. این جمله برای دانشگاه آزاد اسلامی نویدبخش است و افقی را در ادبیات دانشگاه های غیردولتی باز کرد که انشالله باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکل گیری و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی (ره) تأسیس شد و در گام نخست 40 سال توسعه کوچک را تجربه کرد. . و مایه افتخار کشور شد. واقعیت این است که اگر عزیزان از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه نبودند و به عنوان شریک یک سازمان مردم نهاد در این مهم شرکت می کردند، دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس نمی شد.

دکتر. طهرانچی ادامه داد: افرادی در دانشگاه آزاد اسلامی عظمتی ایجاد کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نظام غیردولتی از حمایت دولت برخوردار نبوده است، گفت: هر نظام و دستگاهی علتی برای ایجاد و عاملی برای بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به تحولات تکنولوژیکی جامعه است.

یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است، به طوری که مدیران وقت این دانشگاه با وجود زاد و ولد در کشور، پیش بینی کرده بودند که جمعیت دانشجویی این دانشگاه در سال 1400 به یک میلیون دانشجو خواهد رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که با بررسی ولادت های 18 سال اخیر به راحتی می توانستند تعداد دانش آموزان آینده را تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به درصد جمعیت، بخشنامه ای از سال 1390 تا 1395 صادر کردند که یک تا 50 کارمند و دانشکده. اعضا برای استخدام با این اقدام، یک واحد دانشگاهی با 4 کارمند، 34 نیروی جدید جذب کرد، در حالی که اساساً توجهی به روند تحولات اجتماعی نشد.

طهرانچی تصریح کرد: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط به گونه ای بود که پس از سه سال متوالی درآمد دانشگاه به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود افزایش شهریه کاهش پیدا کرده بود. در سازمان مرکزی اطلاعات دقیقی از مبلغ وجود ندارد، واحدها بدهی یا درآمدی نداشته اند. برای مدیریت این وضعیت طرح یکپارچه سازی خزانه دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد دادیم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی افزود: پس از این اقدام نیاز به ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی بود و برای رسیدن به این هدف سامانه های پژوهشی و آموزشی راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی درآمد حاصل از تحصیلات دانشگاهی شد. این تنها از طریق ادغام مدارس اتفاق افتاد. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافت چرا که دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی، توانستیم روند کاهشی تعداد دانشجویان این دانشگاه را اصلاح کنیم و بحمدالله امسال برای دومین سال متوالی. . شاهد افزایش پذیرش دانشجو هستیم که نشان از بازگشت اعتماد عمومی به این دانشگاه دارد. این موفقیت در پی اپیدمی کرونا حاصل شد که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

طهرانچی تاکید کرد: برای اولین بار مجوز زمین را از هیات مدیره مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردیم تا با تعامل با وزارت راه و شهرسازی شرایط اسکان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنیم. و بانک همچنین با اطمینان از افزایش سرمایه مکران، از سال آینده سود سالیانه خوبی نصیب دانشگاه آزاد اسلامی می شود که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه اسلامی است. آزاد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی این دانشگاه گفت: این سند 70 هدف را دنبال می کند و دارای یک شاخص و یک سری اقدامات است که یکی از آنها تهیه اطلس برنامه ریزی استانی .

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر دکتر در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان ایلام. طهرانچی تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح و از هسته ها و واحدهای فناور مستقر در این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای کنترل جمعیت آفات چوبی در مناطق جنگلی، ضربه گیرهای برشی مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، نخ نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم بسته شدن ترموستاتیک برای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سیستم ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، خروجی مدیریت هوشمند نشت انرژی و گاز و … از جمله دستاوردهای محققین و پژوهشگران واحدهای هسته ای و فناور مستقر در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود که دکتر دکتر از آن بازدید کردند. طهرانچی.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا