عمومی

بازگشت ۱۴۰۰ واحد صنعتی به مدار تولید طی سالجاری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مهدی صادقی نیارکی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه رفع و رفع موانع تولید در استان در دفتر استاندار زنجان اظهار داشت: وزارت صمت دو استراتژی اساسی دارد که شامل منفی و مثبت است استراتژی “.

وی اظهار داشت: طی 10 ماه امسال صدور پروانه بهره برداری صنعتی 7.8 درصد افزایش یافته و 5800 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و 107 هزار شغل مستقیم ایجاد شده است.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: صدور پروانه بهره برداری صنعتی بیش از 28 درصد افزایش یافته است.

صادقی نیارکی تأکید کرد: حجم سرمایه گذاری های صنعتی در 10 ماهه نخست امسال 300 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و حجم کل سرمایه گذاری های امسال به 170 هزار میلیارد دلار رسیده است که از این میزان 7 هزار و 500 میلیارد دلار متعلق به استان زنجان است.

وی افزود: پروانه تأسیس صنعتی به معنای تمایل به سرمایه گذاری در بخش تولید است و 31 هزار پروانه تأسیس و 77 هزار پروانه تولید تولید صادر شده است که 38 درصد رشد دارد.

وزیر صمت زنجان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا کرانه های اقتصادی ، فعالیت ها و مبادلات تجاری ، روش های تولید و استفاده از فناوری ها را تغییر داد اظهار داشت: بسیاری از محدودیت ها اعمال شد و تحریم های شدید باعث شد تورم تولید در مدت یک سال 77٪ افزایش یابد ایجاد شده برای به زانو درآوردن ما

نیاراکی گفت: در سال 1989 واردات و صادرات کشور به ترتیب 65 میلیارد و 27 میلیارد دلار بوده است و در سال 1398 این میزان به ترتیب به 43 و 41 میلیارد دلار رسیده است.

وی اظهار داشت: در سال 1389 30 میلیارد دلار کسری تجاری داشتیم که امسال به 2 میلیارد دلار رسیده است.

معاون وزیر صمت به تجارت خارجی کشور طی 10 ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: واردات و صادرات کشور در این مدت به ترتیب 30 و 28 میلیارد دلار بوده است.

نیاراکی تکمیل ظرفیت نیمه تمام را از دیگر برنامه های وزارت صمت اعلام کرد و گفت: برنامه امسال بازگشت 1500 واحد بسته در شهرهای صنعتی به چرخه تولید بود که تاکنون 1400 واحد در شهرستان تولید شده است. .

دکمه بازگشت به بالا