استان ها

زمین صنعتی را راکد بگذارید، خلع‌ید می‌شوید

به گزارش خبرگزاری باراناخبر استان سمنان محمدجعفر عبداللهی، در بازدید از یک واحد تولیدی در سمنان، با تقدیر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بابت پیگیری مشکلات و مطالبات صنایع ادامه داد: مسائلی وجود دارد که گریبانگیر تمام صنعتگران است و رئیس سازمان بازرسی کل کشور قول داده تا در این زمینه، بررسی‌های لازم را در تهران انجام داده و پاسخ نهایی را به اتاق بازرگانی استان سمنان اعلام کند.

وی با اشاره به ضرورت پشتیبانی کارآمد از سرمایه‌گذاری و تولیدات داخل استان سمنان تاکید کرد: با موافقت شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، مشکل چندساله زمین شرکت یک سیم و کابل با همکاری دستگاه قضا بررسی و رفع شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: همچنین مشکل پرداخت تسهیلات بانکی بدون گردش حساب قبلی برای این واحد با مساعدت بانک رفع می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: کمک به بهره‌برداری طرح‌ها در اراضی صنعتی راکد و رفع مشکلات صنعتگر در اولویت اقدامات مسؤولان استان سمنان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که امکان بهره‌برداری از اراضی راکد صنعتی از سوی سرمایه‌گذار نباشد، راهکارهای قانونی برای تعیین تکلیف وجود دارد و انتقال این زمین‌های راکد به فعالان اقتصادی دارای اهلیت انجام می‌شود.

برخی قراردادها معطل مانده!

محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این بازدید گفت: برخی از قراردادها با گذشت سال‌ها انعقاد قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی در مرحله زمین خالی یا دیوارکشی متوقف بوده یا متقاضی هیچ گونه اقدامی درخصوص بهره‌برداری از واحد تولیدی خود انجام نمی‌دهند.

باقری افزود: متاسفانه این اقدامات فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید و تولید و اشتغال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را سلب می‌کند.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان طبق قانون عمل کرده و در ابتدا به متقاضیان فرصت داده و در صورت عدم انجام اقدامات لازم از سوی متقاضی، فسخ قرارداد را انجام می‌دهد.

46

دکمه بازگشت به بالا