اقتصادی

احداث بزرگترین آب شیرین کن صنعتی در جنوب ایران

مدیر HSE یک شرکت پتروشیمی از احداث پروژه بزرگ نمک زدایی صنعتی در جنوب کشور خبر داد و گفت: این موضوع در جلوگیری از برداشت آب از رودخانه کارون بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش باراناخبر، محمدعلی خادمیان در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع توسعه پایدار یک اصل در برنامه راهبردی است. لذا وظایفی را برای این منظور در نظر گرفته ایم.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی بحث فلرینگ است و سعی کرده ایم گازهای بالای چاه نفت سوز را مهار کرده و محصولات با ارزش تری را در نظر بگیریم. بر این اساس سه پروژه داریم که یکی از آنها پروژه بیدبلند در خلیج فارس است که روزانه حدود 600 میلیون فوت مکعب گاز را در این پروژه اصلاح کرده ایم.

خادمیان ادامه داد: پروژه دوم تکمیلی پروژه اول با وام یک میلیارد دلاری است که تامین پالایشگاه بیدبلند تکمیل می شود. همچنین سومین پروژه، پروژه یادواران خلیج فارس است که روزانه 500 میلیون مترمکعب گاز را از فلرهای منطقه جدا کرده و به محصولی با ارزش افزوده تبدیل می کند.

مدیر HSE شرکت پتروشیمی خلیج فارس در ادامه بیان کرد: در حال حاضر سالانه از انتشار 17 میلیون تن کربن در پالایشگاه گاز بید بلند از طریق رسوب فلز جلوگیری می شود.

وی در ادامه به اقدامات ارزشمند مدیریت آب خوزستان و ماهشهر اشاره کرد و تاکید کرد: چنین موضوعی را همزمان در دستور کار قرار داده ایم که یکی از آن ها احداث آب شیرین کن صنعتی است. در این طرح از آب شیرین دریا در صنعت استفاده می شود که سهم عمده ای در معضل آب خوزستان دارد و بار هنگفتی برای استفاده بهینه از آب دریا و شیرین سازی آن در صنعت از دوش کارون برداشته می شود. صرف موضوعاتی مانند کشاورزی می شود. .

وی افزود: در حال حاضر روزانه تنها 70 هزار مترمکعب آب در بندر امام مصرف می کنیم و به طور کلی حدود 220 هزار مترمکعب آب برداشتی از رودخانه کارون ماهشهر داریم.
مدیر HSE شرکت پتروشیمی خلیج فارس در پایان بیان کرد: بازیافت آب و بهره مندی از طرح آب شیرین کن در بهبود وضعیت آب مسکن جنوب پایتخت و سایر شهرها بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا