استان ها

کارگاه مجازی آموزشی به مناسبت روز جهانی زمین پاک در قشم برگزار شد

به گزارش باراناخبر از قشم ، علیرضا عمری کاظمی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این کارگاه مباحثی از جمله تاریخ نامگذاری روز جهانی زمین پاک ، هدف از نامگذاری و بررسی حفاظت از گونه های در معرض خطر مورد بحث قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین در این برنامه آموزشی نکاتی در رابطه با بررسی عوامل تغییر اقلیم به عنوان مهمترین چالش در آینده زمین و همچنین در نظر گرفتن استراتژیها و مسئولیتهای فردی و اجتماعی برای شرکت کنندگان ذکر شد.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی خنده؛ هر ساله به مناسبت روز جهانی زمین پاک ، مدیریت کارگاه ها و برنامه های آموزشی مختلفی را ترتیب می دهد که به دلیل شرایط ایجاد شده توسط ویروس کرونا ، عملاً امسال برگزار شد.
امری کاظمی در پایان تأکید کرد: روز جهانی زمین پاک فرصتی برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از اکوسیستم و زیستگاهی است که در آن زندگی بشر رشد و توسعه می یابد و به نقش مردم در داشتن و حفظ یک سلامتی توجه می کند محیط.
من باید بگویم؛ در سال 1970 ، در پاسخ به بحران زیست محیطی ، 22 آوریل (مصادف با 2 مه) به عنوان روز زمین پاک انتخاب شد. ایران نیز در این رویداد به بقیه جهان پیوست و هر ساله یک هفته زمین پاک را که از 2 مه آغاز می شود ، به نام روز زمین پاک به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می کند.

48

دکمه بازگشت به بالا