علمی و پزشکی

زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن “کووبرکت” برعهده وزارت بهداشت است

به گزارش شفاف ، مراسمی با حضور رئیس ستاد فرمان امام ، مدیر عامل و معاون مدیرعامل 10 بانک و م institutionsسسه مالی ، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از نمایندگان مجلس و سایر مدیران اجرایی ، جشنواره “فصل همدلی و برکت” همراه با خبرهای خوب در زمینه اشتغال در مناطق کم درآمد کشور برگزار شد.

محمد مخبر با اشاره به وقوع 5 رویداد در این جشنواره گفت: امروز ما از بهره برداری از 15000 پروژه با 4000 شغل ایجاد شده در سال 1999 كه 3000 میلیارد دلار برای آنها در بنیاد بركت سرمایه گذاری شده سپاسگزاریم.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ایجاد 270 هزار شغل جدید در مناطق محروم کشور در سال 1400 دارای برکت خواهد بود که برای این کار 13.270 میلیارد دلار توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و امضای تفاهم نامه با 10 بانک سرمایه گذاری می شود. و موسسات مالی “.

وی افزود: سال گذشته و امسال حدود 30 درصد مشاغل جدید ایجاد شده در کشور توسط گروه کوچکی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و زیرمجموعه های وی ایجاد شده است ، در حالی که ادارات اجرایی چندین برابر بیشتر از بودجه و امکانات ، حالا او پرسید راز این واقعه چیست؟ “

رئیس اجرایی ادامه داد: رمز موفقیت گروه 40 نفره مانند بنیاد برکت در یافتن سرمایه اصلی کشور ، یعنی “مردم” و آوردن قدرت ، سرمایه و تلاش های میدانی آنها ، و بخش خصوصی انجام شده است ، و این راهی برای عبور از مشکلات است ، ما باید باور داشته باشیم که در دنیای امروز ، سرمایه واقعی نیروی کار و مردم است ، نه نفت و گاز و استخراج.

مخبر با اشاره به نوآوری های جدید بنیاد برکت گفت: “انتشار اسکن” بازگشت به روستا “و” همدلی برکات “و همچنین سیستم” پشتیبانی از مشاغل آسیب دیده توسط کرونا “از دیگر اقدامات اساسی است. که امروز رسما شروع می شود

رئیس ستاد فرمان امام در ادامه گفت: از طریق برنامه “برکت” امکان بازگشت و ایجاد شغل برای افرادی که از روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند و همچنین امکان حضور مستقیم مردم و سرمایه گذاری برای ایجاد مشاغل در محرومین وجود دارد. مناطق.

مخبر افزود: پیش بینی ما این است که تا سال 140 بتوانیم حداقل 3000 نفر را از طریق این طرح به روستاها بازگردانیم و برای آنها شغل ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: مردم می توانند از طریق این سامانه اشتغال خرد و خانگی را در قالب هدیه یا وام خوب برای هموطنان فراهم کنند و هر چقدر مشارکت عمومی انجام شود ستاد اجرایی نیز به همان میزان سرمایه گذاری می کند و علاوه بر مبلغ وعده داده شده “.

مخبر در مورد آخرین وضعیت واکسن کویران برکت نیز گفت: همانطور که قول داده شده بود ، ما یک میلیون دوز واکسن را تا پایان ماه مه و 3.5 میلیون دوز آن را در ماه ژوئن به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

وی افزود: مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن از هفته گذشته آغاز شده و در این مرحله واکسن به 6000 نفر در 6 استان کشور تزریق می شود.

فرمان امام ، رئیس ستاد افزود: تعیین زمان شروع واکسیناسیون عمومی با “واکسن ایران برکت” به عهده وزارت بهداشت است و کلیه محصولات انبوه ستاد در اختیار این افراد قرار می گیرد. وزارتخانه

امیرحسین مدنی مدیر عامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت های گسترده بنیاد گفت: تاکنون توانسته ایم 338 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی کشور ایجاد کنیم و 7703 روستا را با فعالیت های زیر پوشش دهیم. بنیاد برکت “.

وی با اشاره به نوآوری جدید این بنیاد افزود: مطابق منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس ستاد امام خمینی (ره) ، از طریق “اپلیکیشن برکت” امکان ایجاد شغل برای افرادی که در شهرها مهاجرت کرده اند و به دهکده زادگاه خود برگشته اند. ما از ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور اطمینان حاصل کردیم.

وی افزود: افرادی که به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاهای خود به شهرها بازگشته اند می توانند با مراجعه به اپلیکیشن “برکت” و پر کردن فرم های مورد نیاز ، شرایط خود را به ما اطلاع دهند و به آنها کمک می کنیم تا در روستا صاحب شوند “کسب و کارها را فراهم کنید تا آنها از حومه شهرها به روستاهای خود بازگردند.

مدنی به قسمت دیگری از خدمات این پروژه اشاره كرد و گفت: عموم مردم كه سرمایه و دارایی های بلا استفاده دارند و می خواهند از آن برای ایجاد و تولید شغل در كشور استفاده كنند ، می توانند به برنامه “بركت” مراجعه كنند ، مبلغ آنها آزاد یا قرض الحسنه می خواهند ، آنها را در اختیار بنیاد برکت قرار دهید ، در این صورت کارکنان اجرایی فرمان امام بازگشت پول آنها را تضمین می کنند.

وی افزود: مردم حتی می توانند روستایی را که در آن علاقه مند به ایجاد شغل هستند و زمینه و زمینه ای را که می خواهند در آن شرکت کنند مانند کشاورزی یا دامداری یا صنایع دستی یا هر زمینه دیگر و به صورت شفاف و پیشرفت انتخاب کنند. پروژه و محقق. “برای مشاهده و پیگیری آن.

مدیر کل بنیاد برکت همچنین در مورد “سیستم حمایت از تجارت آسیب دیده کرونا” گفت: “با کمک بستر ایجاد شده در بنیاد برکت ، مردم می توانند شرایط تجاری آسیب دیده خود را ثبت کنند ، این داده ها بررسی می شود و در نهایت این افراد از طریق بنیاد به بانکها می روند. “شرکا برای بدست آوردن ساختار معرفی می شوند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات بانک ها در این زمینه همیشه نگرانی در مورد وضعیت تسهیلات ارائه شده و بازپرداخت اقساط و دستیابی به پروژه هایی است که در آن شرکت می کنند که به دلیل رشته ای بودن این سیستم و ارتباط مستقیم آن با سیستم بانکی. “این نگرانی به طور کامل برطرف شده است و بانک می تواند جزئیات برنامه ها و مراحل اجرای آنها را کنترل کرده و به صورت آنلاین و واضح پیشرفت کند و بلافاصله از آخرین وضعیت خود مطلع شود.

در ادامه مراسم ، کوروش پرویزیان ، مدیرعامل بانک پارسیان گفت: “من خوشحالم که توانستیم در خدمات عالی کارکنان اجرایی فرمان امام نقشی داشته باشیم. گردش مالی و پولی کشور باید به درستی تولید شود. و ایجاد اشتغال و شفافیت و عملکرد موفق موسساتی مانند بنیاد برکت که برای همکاری و مشارکت بانک ها در این زمینه مناسب است.

وی افزود: ایجاد بستر برکت آیه محور اقدامی ارزشمند است که فرصت نظارت منظم را نیز فراهم می کند.

محمدرضا فرزین ، مدیرعامل بانک کارآفرین ، در بخش دیگری از این مراسم گفت: “مدل بنیاد برکت برای کمک به جمع آوری سرمایه و ایجاد یک بستر قوی و به روز ، ایده جدید و ارزشمندی است ، بنابراین خطر اعتباری را کاهش می دهد ، که مهمترین دغدغه بانک هاست. “نظارت بر سرمایه آنلاین آنها که اقدامی پربرکت است و ناشی از یک فکر و تجربه عالی و ایده های جسورانه دکتر است. مخبر

وی افزود: این مدل همچنین به دولت کمک می کند تا از نبود چنین سیستم مهمی خلاص شود و از این پس برنامه ها را به ترتیب اجرا کند.

سید فرید موسوی ، عضو هیئت مدیره بانک ملی ، دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تمجید از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کشور اظهار داشت: ایجاد 220 هزار شغل به معنای حفظ عزت 220 هزار ایرانی و مسلمان است. امروز تنها بخشی از اقدامات این ستاد انقلابی را می بینیم.

وی افزود: نگرانی ما در بخش تسهیلات همیشه این است که آیا پروژه موفقیت آمیز بوده و یک شغل ایجاد کرده است یا خیر. بستر ارائه شده توسط بنیاد برکت نگرانی های ما را برطرف می کند و باعث می شود به وضوح ببینیم که پروژه به کجا رسیده است.

به دنبال این مراسم ، تفاهم نامه ای بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و صندوق های ملی و بانک ها ، صادرات ، پارسیان ، کارآفرینی ، قرض الحسنه آنلاین ، صندوق کارآفرینی امید ، سپه ، صنعت و معدن ، پست بانک و صندوق اشتغال سربازخانه ها برای ایجاد 270،000 شغل در مناطق محروم مشارکت می کند.

در پایان این مراسم ، 40000 پروژه اشتغال زایی خرد و متوسط ​​بنیاد برکت با ویدئو کنفرانس در 15 استان کشور به دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح شد.

دکمه بازگشت به بالا