فرهنگ و هنر

رژیم صهیونسیتی اشتباه کند، یک عملیات بیت‌المقدس کافی است/ملت از تحریم عبور کرده است

مراسم وداع با شهدای تازه تشییع شده مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران سالار شهیدان و سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. . بدن.

به گزارش باراناخبر، مردم و عزاداران تهرانی همزمان با ایام محرم پرچم های سرخی با نوشته «سر با نیزه بلند» بر پیکر شهیدان عبدالله اسکندری، رحیم کابلی و مصطفی طشموسی حمل کردند. «محمد امین کریمیان» و «عباس آسامیه» با شعار «لبیک یا حسین» او را وداع کردند.

«حیدر یا حیدر»، «ما منتقم نبرد خانتومان هستیم»، «یا زهرا» دیگر شعارهایی بود که از سوی اقشار مختلف مردم سر داده شد.

در این مراسم اعظم سالاری – همسر شهید عبدالله اسکندری – گفت: این پنج شهید تقدیم آقا امام حسین علیه السلام هستند. خوشا به حال کسانی که در راه امام حسین و اهل بیتش فدا کردند. در آغوش امام حسین(ع) آرام گرفتند و پس از سالها فضای ایران اسلامی را معطر کردند.

وی گفت: خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و احساس مسئولیت و حفظ حریم مسلمانان در برابر تروریست های داعش از ویژگی های شهید اسکندری بود. گفت اگر لازم باشد برای پاسداری از اسلام به دورترین کشورهای دنیا می روم و می جنگم تا شهید شویم. مقاومت تا زمانی که نفس بکشیم ادامه خواهد داشت

همسر این شهید افزود: چه رازی بود که مانند شهدای کربلا به شهادت رسیدید؟ رازی بین شما و زینب خانم که شما را خرید چه بود؟ شما شهدا با شهادتتان نام نیکی به جا گذاشتید. باید به حرف شهدا گوش داد، وقتی وارد شهرها می شوند حال و هوای شهر عوض می شود. باید برای فضل آقا امام زمان دعا کنیم. پیام شهدا این است که از امانتی که خداوند به ما داده غافل نشویم. دعا می کنیم راه شهدا و انقلاب اسلامی را رها نکنیم. برای سلامتی استاندار دعا کنیم.

در ادامه این مراسم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با قرائت بخشی از حج عاشورا گفت: در این میدان شریف و بهشتی که به نام مبارک امام حسین علیه السلام منتهی می شود. برای اعلام این حضور باید احساسات قلبی ام را بیان کنم. ای کاش روز عاشورا حضور داشتی. مطمئنم اگر شما در کربلا بودید، فرزندان امام حسین (ع) اسیر نمی شدند و امام تنها نمی ماندند. این مایه تاسف است.

وی افزود: اما خوشحالی بزرگی است که امروز هستید و امام مسلمین دیگر در میانه جنگ تنها نیست. درود خدا بر شما مؤمنان و مؤمنان. به واقعه بزرگ عاشورا نزدیک می شویم. استواری قدم های حضرت عباس همچنان پابرجاست و یاران امام رضای الهی را طلب می کنند. حالا شما با آنها هستید و با آنها همدردی می کنید.

فرمانده ارتش گفت: صحنه تغییر نکرده است. همه عاشوراها عاشورا هستند. هیچ دلیل و توجیهی برای ترک میدان جهاد با مشرکان و کافران وجود ندارد. حتی اگر در ظاهر در اوج نابرابری قدرت نسبت به دشمن باشیم. این شهادت عاشورا در مکتب اهل بیت است. فقط اسم ها عوض شده صف این رویداد امروز همچنان پابرجاست. نائب امام زمان و جانشین حسین (ع) ایستاده و یاران باوفایش تا پایان در میدان خواهند ماند. عاشورای امروز برای این است که رابطه ما با ائمه مان روشن شود و اینکه در این نبرد کجا ایستاده ایم.

سلام تصریح کرد: نبرد حق و باطل و نبرد عدالت و ظلم ادامه دارد. ما هستیم که باید جایگاه را مشخص کنیم. اگر در لشکر امام نباشیم، اهل جبهه سوم نیستیم. اما ملت ما در کنار عاشورا ایستاده است و آن را ترسیم کرده است که وسعت عظمت است و چراغی است که هرگز خاموش نمی شود. پیکر این شهدای شامی منادی این حضور است. آنها پیام آور حضرت زینب برای زنان جامعه ما با احترام و عزت هستند. این شهدا حقیقت عهد ما را برای تحمل تا آخر نشان می دهند.

وی با تأکید بر اینکه «شهید زنده است و جهاد ادامه دارد»، یادآور شد: با حاجی عبدالله اسکندری در جبهه بودیم. در کارون و کرخه جنگید و حالا از مدیترانه آمده است. ببینید این جوانان چگونه توانسته اند دشمنان خود را در شرق مدیترانه فراری دهند. پس از جهاد به آغوش خانواده اش که ملت ایران است بازگشت. او مظهر جوانمردی، شجاعت و تقوا بود.

سلامی گفت: سردار رحیم کابلی شیر مازندرانی سال ها در خانطومان ماند تا در روز عاشورا دوباره لطف الهی را بیابد. عباس آسامیه در نیروی هوایی به شهادت رسید. همچنین مصطفی طشموسی مرد بزرگی است و محمدعلی کریمیان نیز سعادتمند است. این شهدا از لطفی که خداوند به آنها داده خوشحال هستند. اجر خانواده شهدا کمتر از شهادت نیست و چون نگینی در پیشگاه شما می درخشند. اجر این شهدا اگر بیشتر از شهادت نباشد کمتر نیست.

فرمانده ارتش تاکید کرد: سال هاست که می دانید دشمن ساختگی است. هیچ راهی برای حمله دشمن به ایران وجود ندارد. اگر قرار بود در مناطق دفاع مقدس بجنگید، مردم کنار دریای سرخ راه را برای شکست دشمن بسته اند. در یمن وقتی فکر کردند می توانند او را شکست دهند، آتش بس کردند. آتش بس بین دو قدرت نابرابر برقرار می شود، به این معنی که کشور به ظاهر ضعیفتر برنده می شود. در دریای عمان و خلیج فارس شاهد بودیم که رزمندگان اسلام راه را به روی دشمن بسته اند و دیگر حضور متراکم دهه های گذشته را ندارند و از منطقه خارج شده اند.

وی با بیان اینکه «ایران و اسلام دو حقیقت یکپارچه و یکپارچه هستند»، گفت: حزب الله 10 تا 20 هزار موشک در لبنان آماده کرده است. صهیونیست ها می دانند خیبری ها چه کسانی هستند. کافی است رژیم صهیونیستی اشتباه کند. یک عملیات در اورشلیم کافی است. در سوریه هم دیدیم که ابوالفضل انقلاب اسلامی چگونه قایق نجات امت اسلامی را به دست جانبازان خود گرفت. رژیم سوریه متوقف شد. ما می خواستیم این سیستم متوقف شود، اما آمریکا جهان عرب و اروپا را نمی خواست، حالا ببینید چه کسی در این کشور ایستاده است. در یک منطقه کوچک که هیچ اثری ندارند، اکنون حضور دارند.

سردار سلامی ادامه داد: در عراق و ایران که مهد مقاومت است اینگونه است. قدرت، اراده و ایمان در کشور برای عبور از چالش ها در حال جوشیدن است. همه راه های درگیری نظامی بسته شده و دشمن چمدان هایش را بسته و به اروپا رفته است. آنها دیگر قدرت حداکثر فشار را ندارند. تحریم ها و معیشت مردم ما دو موضوعی است که روی آن تاکید دارند. آنها نمی دانستند که خداوند به مردم سرنوشت می دهد. ملت تحریم را پشت سر گذاشته است. همه دنیا مشکل دارند اما ما خدا را داریم.

فرمانده کل سپاه در پایان گفت: خطرناک ترین پدیده ای که امروز دشمن درصدد نفوذ آن است تسخیر ذهن و قلب جوانان برای حجاب و نماز خواندن آنهاست. اما نمی دانند که زنان ملت ما آبرومندند و مانند دژی از جواهر وجود خود محافظت می کنند. دشمن قلب و ایمان را نشانه گرفته است. ملت ما آگاه است و اجازه تهاجم نمی دهد و تبدیل به مهره نمی شود. ما ایمان را به دنیای دشمن نمی فروشیم. ما امت امام حسین هستیم. همان جمله ای که حاج قاسم سلیمانی گفت. ما از قافله حسین جدا نمی شویم. سربلند بمان. هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل شما بایستد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا