اقتصادی

قیمت نفت کاهش یافت – باراناخبر

به دلیل انفجار دلتا کرونا و جاری شدن سیل در چین ، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر 44 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 73.66 دلار در هر بشکه رسید. بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با 45 سنت افت به 71.62 دلار رسید.

شیوع ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است ، به طوری که برخی از کشورها از افزایش روزانه شیوع شیوع بیماری و گسترش اقدامات قرنطینه ای خبر می دهند که می تواند تقاضا برای نفت را محدود کند. چین ، بزرگترین وارد کننده نفت در جهان ، با افزایش سیل و طوفان در مناطق مرکزی و شرقی کشور ، در موارد Quid 19 افزایش یافته است.

اگرچه انتظار می رود نرخ تصفیه روغن چین در نیمه دوم سال جاری به بالاترین سطح برسد ، اما سرکوب سهمیه واردات در چین و تأثیر قیمت بالای نفت می تواند منجر به کاهش شدید واردات نفت در حداقل دو سال شود . دهه آخر در سال 2021 خواهد بود.

آواتار ساندو ، مدیر ارشد کالاها در فیلیپ فیوچرز سنگاپور ، گفت که دلتا تاج هنوز در حال کار است و چین شروع به ضربه زدن به پالایشگاه های خصوصی کرده است تا رشد واردات آنها خیلی زیاد نباشد. سرمایه گذاران همچنین نتایج جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده و آمار هفتگی ذخایر نفتی و فرآورده های نفتی این کشور را برای ارزیابی قیمت ها کنترل می کنند.

کمبود تقاضا و عرضه نفت در ایالات متحده در مقایسه با قیمت های پشتیبانی شده از قیمت ، به هر دو شاخص کمک کرد تا از افت هفت درصدی دوشنبه گذشته بهبود یابند و به رشد هفتگی برسند.

هووی لی ، اقتصاددان در OCBC سنگاپور ، گفت: “هنگامی که نفت برنت به زیر 70 دلار رسید ، تقاضا برای انفجارهای ارزان قیمت و عوامل اقتصادی برای انرژی زیاد به نظر می رسید.” تقاضا به ویژه در ایالات متحده زیاد است و نگرانی در مورد تأثیر Delta Corona بر تقاضا را کاهش داده است.

با وجود توافق اخیر اوپک و متحدانش برای افزایش تولید نفت تا پایان سال جاری ، انتظار می رود بازارهای جهانی همچنان با کمبود تأمین روبرو شوند. با بازگشت به تعویق مذاکرات تا اوت ، احتمال بازگشت سریع نفت ایران به بازار ضعیف شده است.

به گفته رویترز ، هفته گذشته با حفظ انضباط مالی از سوی تولیدکنندگان ، تعداد سکوهای حفاری در ایالات متحده اندکی افزایش یافته است. گزارش خدمات انرژی بیکر هیوز نشان می دهد که تعداد سکوهای نفتی هفته گذشته با هفت بار افزایش به 387 سکو رسیده است که بالاترین سطح از آوریل 2020 است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا