اقتصادی

وعده اوپک مانع سقوط شدید قیمت نفت شد

در معاملات روز جمعه در آستانه افزایش پرونده های Covid 19 در ایالات متحده و اروپا ، قیمت نفت با کاهش روبرو شد که نگرانی در مورد پیش بینی تقاضا را تشدید کرد ، اما اوپک پلاس قول می دهد عملکرد هفتگی خوبی را به ثبت برساند.

به گزارش باراناخبر ، ادوارد مویا ، تحلیلگر بازار نفت در OANDA ، در گزارشی نوشت: “به نظر می رسد اوپك و متحدانش به بازارها اطمینان داده اند كه بازار نفت را به سمت تعادل سوق می دهند.”

قیمت های نفت از عربستان سعودی و روسیه حمایت اندكی دریافت كردند ، آنها مجدداً بر تعهد خود به توافق نامه خاموش كردن اوپك پلاس تأكید كردند. ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، در اواسط هفته گذشته در مورد همکاری های دوجانبه ، از جمله در قالب اوپک پلاس ، گفتگو کردند و این گروه را به پیروی از توافق کاهش تولید دعوت کردند.

پائولا رودریگز ماسیو ، تحلیلگر ارشد بازارهای نفت در شرکت ریستاد انرژی ، اظهار داشت: اظهارات اخیر مقامات هر دو کشور انتظارات بازار را برای اقدامات بیشتر اوپک پلاس برای رسیدگی به موضوع تعهد کمتر برخی از اعضای خود افزایش می دهد. یا ارزیابی مجدد برنامه رشد تولید از ژانویه. ” بزرگ شده اگر این انتظارات بی فایده باشد ، ممکن است قیمت ها پس از جلسه بعدی کمیته نظارت مشترک اوپک پلاس دوباره کاهش یابد.

جلسه کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک و غیر اوپک که نظارت بر پیوستن اعضا به توافق نامه کاهش تولید را دارد ، قرار است روز دوشنبه برگزار شود.

وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه نوامبر با 0.2 درصد کاهش به 40 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید که 0.7 درصد در هفته افزایش داشت.

نفت برنت برای تحویل در دسامبر 23 سنت یا 0.5 درصد کاهش یافت و به 42.93 دلار در هر بشکه رسید که 0.2 درصد در هفته افزایش داشت.

مویا هشدار داد که از سرگیری تولید نفت در لیبی وضعیت تأمین را پیچیده کرده است. بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که پس از بازگشایی تاسیسات نفتی این کشور که از ژانویه ماه گذشته توسط ارتش ملی لیبی در محاصره بود ، تولید لیبی به حدود 500000 بشکه در روز رسیده است.

مارشال گیتلر ، مدیر تحقیقات سرمایه گذاری در BD سوئیس نوشت: “بازار نگران افزایش اقدامات قرنطینه در اروپا و تأثیر منفی آن بر تقاضا است.” آمار جابجایی نشان می دهد که سفر به 60 درصد از سطح قبل از همه گیری در اروپا بهبود یافته است و با محدودیت های شدیدتر جدید در بسیاری از کشورهای اروپایی دوباره آسیب خواهد دید.

آماری که روز جمعه در ایالات متحده منتشر شد نشان می دهد که برخلاف انتظار اقتصاددانانی که رشد مداوم را پیش بینی کرده بودند ، تولید صنعتی آمریکا در سپتامبر 0.6 درصد کاهش یافت.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه به شدت کاهش یافت ، اما سرانجام با کاهش جزئی در پاسخ به آمار اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده که کاهش هفتگی ذخایر نفت ، بنزین و سایر سوخت های ایالات متحده را نشان می داد ، بسته شد. .

به گزارش بازاربان ، قیمت ها در روز جمعه واکنش زیادی به خدمات انرژی بیکر هیوز نشان ندادند ، که نشان می دهد تعداد تجهیزات نفتی ایالات متحده برای چهارمین هفته متوالی در حال رشد است. تعداد سکوهای نفتی در ایالات متحده هفته گذشته با 12 مورد افزایش به 205 سکو رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا