اقتصادی

بورس عقب نرفت، اما درجا زد!

طبق گزارش ها شفافهفته گذشته ، همانند ماه های اخیر ، شاخص بورس سهام نوسان داشته است ، ما از کارشناسان بازار سرمایه در مورد وضعیت بازار سرمایه و عوامل تأثیرگذار بر وضعیت بازار س askedال کردیم.

کارشناس بازار سرمایه سیروس آسایش وی در مورد وضعیت بازار سرمایه در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته به دلیل تعطیلی شنبه و یکشنبه بیش از سه روز کاری برای بازار سرمایه وجود نداشت و در این سه روز فعالیت بازار همانطور که انتظار داشتیم تبادل دوشنبه و سه شنبه تقاضا افزایش یافت ، اما در روز چهارشنبه بازار با افزایش عرضه همراه بود و بسیاری از سهام بزرگ که در روزهای گذشته مثبت بودند ، از روز چهارشنبه از مثبت به منفی منتقل شدند و در کل بازار عرضه بسیار بالا بود بود

این کارشناس بازار سرمایه افزود: فشار فروش روز چهارشنبه شاخص را منفی کرد. اما به طور کلی ، طی این هفته ، شاخص کل حدود 02/0 درصد افزایش یافت که این رقم بسیار ناچیز و ناچیزی است و می توان گفت که بورس سهام این هفته تازه تنظیم شد.

فشار فروش باعث شد شاخص سرمایه منفی باشد

آسایش ادامه داد: اما شاخص سهام نیز حدود 1.02 درصد افت کرد که این بیشتر به دلیل سقوط این شاخص در روز چهارشنبه بود که فشار فروش به شدت افزایش یافت و این باعث افت شاخص سهام شد.

وی افزود: اگر بخواهیم بازار را به طور كلی بررسی كنیم باید بگوییم كه بازار ترس را در درون خود می بیند و از طرف دیگر بحث برجام كه ​​آیا توافق حاصل می شود یا خیر؟ موضوع دیگر بحث نوسانات نرخ دلار و تردید در خرید یا فروش سهام است که بازار را برای فروش برخی سهام تاکنون تحت فشار قرار داده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته ای که باید مطرح شود این است که بسیاری از شرکتهای کوچک که صف فروش آنها مدتهاست برقرار است با گزارش “A” یا بازگشت از تالار گفتگو به عنوان یک زمینه باز دوباره بازگشایی می شوند ، و اگرچه سهام از 15 به 40 درصد دوباره منفی است و فشار فروش هنوز از این سهام کم نشده است و حتی با یک منفی بزرگ ، آنها در صف فروش بسته می شوند.

آسایش ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد یکی از سیاست های منتفع بازار بوده ایم و آن کاهش نرخ سود بین بانکی است و اگر این موضوع در دستور کار دولت و بانک مرکزی باشد و این نرخ will “ما می توانیم ببینیم که بخشی از مبلغی که از بازار سرمایه به بانکها برگشت به بازار برمی گردد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به طور کلی و با توجه به روند بازارهای موازی ، امیدواریم با کاهش عدم قطعیت های سیاسی و اقتصادی در کشور در هفته آینده ، هفته خوبی را برای بازار داشته باشیم و امیدواریم که شاخص کل در محدوده ای که بالا خواهد رفت.

وی افزود: اگر می خواهیم شاخص كلی را از نظر فنی مرور كنیم امیدواریم كه شنبه و یكشنبه بازار مثبتی داشته باشیم.

مناظره ها و انتخابات بیشترین تأثیر را در بازار داشته است

مهدی میرزایی کارشناس بازار سرمایه با توجه به این س ofال که چه عواملی در هفته گذشته در بازار سرمایه تأثیرگذار بوده است؟ وی گفت: بازار سرمایه طی هفته گذشته روند صعودی داشته و تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که نقدینگی وارد بازار سرمایه می شود. واقعیت این است که قیمت ها اکنون پایین و بسیار جذاب هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: موضوعی که در هفته های اخیر تأثیر عمده ای در وضعیت بازار داشت بحث تحولات سیاسی بود ، هفته گذشته بحثی داشتیم که دیدگاه کشور و انتخابات و بحث ها را نشان می داد. طی هفته گذشته بیشترین تأثیر را در بازار داشته است.

دکمه بازگشت به بالا