اقتصادی

توجه به این نکته در بورس ضروری است!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: “ما باید فرهنگ سیاسی پیرامون بازار سرمایه را توسعه دهیم.” “مسئولان و تصمیم گیرندگان باید در مورد اهمیت و نحوه احترام به استقلال بازار سهام آموزش ببینند.”

محمدمهدی مومن زاده در گفت وگو با باراناخبر ، با بیان اینکه بیشتر مسئولان با مدیران و کارشناسان بازار سرمایه ارتباط جدی و سازنده ندارند و تعاملات اندک برخی مسئولان با فعالان بازار ثانویه اظهار داشت: استقلال بازار سرمایه فقط از طریق قانونگذاری یا حذف برخی از مقررات یا توصیه ها برآورده نخواهند شد ، اما مهمتر از همه ، بازار سرمایه باید به عنوان سرمایه ملی شناخته و پذیرفته شود و اگر چنین فرهنگی ایجاد و تقویت شود ، استقلال بازار سرمایه و سهام مورد احترام قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه وزن بازار سرمایه افزایش یافته و بر این اساس باید وزن این بازار در تصمیم گیری افزایش یابد ، گفت: رئیس سازمان بورس باید در اکثر نهادهای اقتصاد کلان کشور و حتی عضویت و حضور فعال داشته باشد. عضو یا میهمان جلسات هیئت مدیره دولت بودن. همچنین نهادهایی مانند وزارت صمت ، سازمان برنامه و بودجه ، وزارت نفت و … آنها باید اولویت اهمیت بازار سرمایه و تقاضای افزایش شاخص های بورس ، استراتژی های سرمایه گذاری خود را تدوین و اجرا كنند. متأسفانه اکنون چنین استراتژی وجود ندارد و اثری از اولویت بازار سرمایه در اسناد تحول و اسناد استراتژیک وزارتخانه ها نمی بینیم.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه اگر توسعه پایدار و گام دوم انقلاب را می خواهیم باید از فرهنگ بازار سرمایه و استقلال بورس قدردانی کنیم ، گفت: این امر مستلزم مبالغ زیادی از بودجه و ورود شرکت های بزرگ است. ، و همه چیز اتفاق خواهد افتاد هنگامی که فرهنگ مناسب ایجاد شود.

فرهنگ بازار سرمایه برای همه ضروری است

مومن زاده با اشاره به اینکه از سال گذشته با ورود سهامداران جدید بازار سرمایه بسیار بزرگتر شده است ، گفت: آمارها نشان می دهد در دوره اوج این بازار ، حتی در شهرهای دور از مرکز ، میزان خرید افراد واقعی آنها فروش بسیار زیاد است. “این بیشتر بود. سهامداران جدید در واقع سهام را برای سود و اشتیاق خریداری کردند ، اما به دلیل عدم دانش کافی ، وقتی با شرایط منفی بازار روبرو شدند ، با همان سرعت بازار را ترک کردند.

وی افزود: سرمایه گذاری در بازار سرمایه برای مردم به ویژه سهامداران و همچنین مسئولان ضروری است. مردم باید آموزش ببینند تا درک واقعی از سرمایه و نگاه بلندمدت به بازار سرمایه داشته باشند ، از کانال های حرفه ای وارد بازار شوند و از مزیت مشاوره با متخصصان بازار سرمایه محروم نشوند ، یا اگر بخواهند خطر کمتری دارد. از روش های غیرمستقیم مانند وجوه استفاده کنید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا