فرهنگ و هنر

بیش از ۱۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های بروجرد هستند

باراناخبر/لرستان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های شهرستان هستند.

داود پهلوان در گفت‌وگو با باراناخبر، اظهار کرد: در بروجرد ۱۷ کتابخانه نهادی، مشارکتی با ۱۰ هزار و ۷۲۵ عضو فعال وجود دارد.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، چهار ایستگاه مطالعه فعال در ترمینال، بیمارستان کوثر، درمانگاه آیت‌الله بروجردی (ره) و بانک سپه ایجاد شده که در فصل بهار و تابستان نیز سه ایستگاه دیگر در باغ فدک، پارک شهید بهشتی و پارک مادر راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد خاطرنشان کرد: کتابخانه باهنر قدیمی‌ترین و غنی‌ترین کتابخانه لرستان بوده که در زمینی به مساحت ۸۲۰ مترمربع، در دو طبقه و براساس استانداردهای روز ساخته شده است.

پهلوان اضافه کرد: در ساختمان جدید این کتابخانه قسمت‌هایی مانند کافی‌نت، بخش کودک و نوجوان، خانه کتابدار و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنجانده شده ‌است.

وی با بیان اینکه کتابخانه آیتی بروجرد بزرگترین کتابخانه استان است، افزود: پروژه کتابخانه درجه یک بروجرد در زمینی به مساحت ۲۲۵۷ مترمربع و با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع احداث شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد بیان کرد: بعد از مدارس بزرگترین شبکه فرهنگ عمومی کشور کتابخانه‌ها هستند که می‌توانند نقش بسیار مهمی در رفتار جامعه داشته باشند.

پهلوان ادامه داد: کتابخانه‌ها باید متناسب با پیشرفت جامعه و مناسب با سلایق سنین مختلف بروز رسانی شوند تا خوراک ذهن مردم و جوانان امروزی تأمین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا