عمومی

راه‌اندازی «اتاق‌ گریه» در اسپانیا

راه اندازی “اتاق گریه” در اسپانیا یکی از پربازدیدترین پست های این هفته در رسانه های اجتماعی بود. ایده “اتاق گریه” ، که سه روز پیش در مادرید راه اندازی شد ، شامل یک فضای جذاب است که هرکسی می تواند وارد آن شود ، یعنی مرد ، زن ، کودک ، مرد جوان ، نوجوان ، مجرد ، متاهل و غیره.

به گزارش باراناخبر ، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: در گوشه ای از این اتاق ها تلفن هایی وجود دارد که می توانید با کسانی که به آن نیاز دارند تماس بگیرید ، مانند برخی از روانشناسان که نامه ها و شماره های تماس آنها در این اتاق است. اما هدف از این ایده چیست و آیا چنین ایده هایی برای سلامت روان افراد مفید است یا خیر؟

بحران سلامت روان در اسپانیا

کارشناسان در اسپانیا می گویند وضعیت سلامت روانی در این کشور نگران کننده است. طبق نظرسنجی ها ، نزدیک به 40 درصد از مردم در سال گذشته علائم افسردگی و حدود 30 درصد از آنها علائم اختلالات اضطرابی را تجربه کردند. به گفته کارشناسان ، علیرغم جدی بودن وضعیت ، تعداد کمی از مردم برای کمک بیرون می آیند و از مشاوران و روانشناسان کمک می گیرند. دلیل این امر بیش از هر چیز فرهنگی است که دریافت کمک در این زمینه را مطلوب نمی داند. ظاهراً در فرهنگ اسپانیایی ، کمک گرفتن برای چنین مواردی نشانه ضعف است. حتی ابراز ناراحتی و گریه نیز چندان مطلوب نیست و نوعی نگرش منفی در مورد آن وجود دارد. اما مقامات بهداشتی در اسپانیا اقداماتی را برای تغییر منطقه ای که اتاق گریه یکی از آنها است آغاز کرده اند. همچنین هفته گذشته ، پدرو سانچز ، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که 100 میلیون یورو برای طیف وسیعی از راه حل های سلامت روان مبتنی بر جامعه ، از جمله طیف وسیعی از خدمات ، از جمله راهنمای 24 ساعته پیشگیری از خودکشی اختصاص داده است. جالب است بدانید که تنها در سال 2019 ، 3671 نفر در اسپانیا به دلیل خودکشی جان خود را از دست دادند. خودکشی دومین علت اصلی مرگ و میر در اسپانیا است و طبق داده های دولت ، از هر 10 نوجوان در این کشور یک نفر دارای بیماری روانی است و حدود 60 درصد آنها از اضطراب رنج می برند.

هدف اصلی اتاق گریه اشک ریختن نیست

در برنامه اتاق گریه و فضای ایجاد شده ، مردم برای گریه و اشک ریختن وارد این فضا نمی شوند. البته این امکان پذیر است ، اما هدف اصلی چیز دیگری است. در این فضا برای افراد آسان تر است که از روانشناس کمک بگیرند تا بتوانند با روانشناس صحبت کنند (البته اگر بخواهند می توانند گریه کنند). در مرحله بعد ، افراد می توانند قرارهای بیشتری را با یک روانشناس هماهنگ کنند. در واقع ، هدف اصلی این برنامه کاهش انگ اجتماعی دریافت کمک از دیگران ، به ویژه مشاوران و روانشناسان است. اما چرا نام این برنامه “اتاق گریه” انتخاب شد؟

نیازی به پنهان کردن خجالت نیست

همانطور که گفته شد ، گریه در فرهنگ اسپانیایی به طور گسترده پذیرفته نشده است و یک ضرب المثل در اسپانیا وجود دارد که می گوید: “اگر می خواهید گریه کنید ، به اتاق گریه بروید” و اتاق گریه جایی دور از چشم است. برای اجرای این ایده که این روزها مورد استقبال مردم اسپانیا قرار گرفته و تصاویر آن در شبکه های اجتماعی سراسر جهان به وفور دیده شده است ، کارشناسان اتاق گریه را در مکانی شلوغ در وسط مادرید برپا کرده اند تا به ما یادآوری کند که ما آیا غم خود را از دیگران پنهان نخواهیم کرد

با این اوصاف ، ایده اتاق گریه نه تنها بد نیست ، بلکه می تواند برای ما نیز بسیار مفید باشد ، زیرا به همه ما یادآوری می کند که ناراحت ، استرس زا و نیازمند کمک ، خجالتی نیستند. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آنها را از دیگران پنهان کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا