عمومی

رئیس جمهور باید کتابخوان باشد

1- بنابراین من اول کلمه آخر را می گویم. به عنوان یک فعال فرهنگی ، من معتقدم رئیس جمهور بعدی باید یک خواننده حرفه ای و نگران در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه باشد. بنابراین ، من این درخواست را با همه فعالان رسانه ای و فرهنگی کشور تقسیم می کنم تا از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر برنامه های انتخاباتی خود در زمینه سیاست ، اقتصاد و زندگی ، برنامه های خود را در زمینه فرهنگ ، به ویژه کتاب و مطالعه ارائه دهند. . .

2- در اولین گام انقلاب و در 12 انتخابات ریاست جمهوری گذشته ، نامزدها معمولاً به مسائل فرهنگی ، به ویژه بحث کتاب و کتابخوانی توجه نمی کردند ، اما در عین حال عالی ترین برنامه ای برای توسعه فرهنگ مطالعه ارائه نمی کردند. رهبر آنها صریحاً گفتند:
“من فکر می کنم اگر ما بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در کشور گسترش دهیم و همزمان تولید کتاب را به خوبی گسترش دهیم ، بیشتر کارهای فرهنگی دولت جمهوری اسلامی از این طریق انجام می شود” و این بیانیه حاکی از یکی است از مهمترین وظایف فرهنگ دولت جمهوری اسلامی باید یک کتاب باشد و فرهنگ مطالعه را در کشور ترویج دهد.

3- مردم کشوری که رئیس جمهور آنها علاوه بر دغدغه آب و نان ، به فکر و فرهنگ و کتابشان که آب و نان روح مردم است نیز توجه داشته باشد ، مطمئناً قادر به در همه زمینه ها ، زیرا از طرف دیگر دانش مهارت است. بهشت ثابت كرد كه كتاب و مطالعه به افزايش درك فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي و اقتصادي جامعه كمك مي كند ، زيرا كتاب ها عناصر سازنده تمدن و محرك توسعه هستند و مي توانند باعث بهبود نگرش و شيوه هاي زندگي ، سبك زندگي و الگوهاي رفتاري و اجتماعي شوند. در نتیجه ، جامعه را خلاق ، پویا ، بانشاط ، امیدوار و راضی می سازد.این عنصر تمدن و مروج توسعه ، فرهنگ و اعتلای آن باید در مرکز برنامه های عالی ترین مقام اجرایی کشور باشد.[ رئیس‌جمهور]تصمیم گیری شود

4- جریان کتاب در ایران روان است و رئیس جمهور می تواند از موقعیت خود به عنوان یک رسانه جامع و تأثیرگذار برای ایجاد اشتیاق به مطالعه و موج مطالعه در مردم و تازه سازی فرهنگ جامعه استفاده کند. برای دستیابی به این هدف ، رئیس جمهور باید یک خواننده حرفه ای باشد و در دوران ریاست جمهوری خود ، باید تمام تلاش خود را برای توسعه فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ عمومی مطالعه و توجه مردم به کتاب به عنوان یک کالای مهم و حیاتی فرهنگی انجام دهد.

5- معتقدم گام دوم انقلاب اسلامی گام کتاب و کتابخوانی است و برای دستیابی به اهداف اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی ، کتاب و کتابخوانی می تواند ضروری باشد و رئیس جمهور بعدی می تواند مرحله دوم انقلاب کتاب. اکنون که نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری رقابت را آغاز کرده اند ، فرصت خوبی برای نامزدها است که می توانند ارتباط خود را با بحث کتاب و میزان مطالعه و همچنین برنامه های خود در زمینه تبلیغ کتاب و کتاب ، مانند برنامه های خود برای بهبود زندگی ، اشتغال ، ازدواج ، مسکن و بورسیه ها. و آنها به طور شفاف از افزایش یارانه های زندگی برای جامعه خبر می دهند. برنامه آنها برای تولید کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی چیست.
به نظر من ، حتی یکی از مهمترین و داغترین سوالات بحثهای انتخاباتی ممکن است همین موضوع باشد. فراموش نکنیم که اگر کتاب و مطالعه خوب باشد ، مردم و جامعه از هر لحاظ خوب خواهند بود.

* مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

دکمه بازگشت به بالا