عمومی

رؤیای داغی که سرد شد

تابستان آخرین نفس خود را می کشد و میل به بازی در شن های داغ ساحل باید تا یک سال دیگر برطرف شود. امسال ، اکثر بچه ها اوقات فراغت خود را روی دیوارهای خانه خود می گذراندند و اکنون که بوی آنلاین را حس می کنند ، هنوز تابستانی گرم دارند.

به گزارش باراناخبر ، این روزنامه ایران او نوشت: “رفتن به تعطیلات در تابستان و کنار دریا بسیار سودمند است.” “البته ، اگر تنها نیستید ، به این معنی است که نه تنها با والدین خود هستید ، بلکه والدین شما نیز مایلند یکی از دوستان شما را با خود به مسافرت ببرند.” این چند سطر از معرفی کتاب “تعطیلات تابستانی” آنقدر برای دختر بچه جذاب است که از مادرش می خواهد که کتاب را برای او بخرد. جلد کتاب پسری را در کنار دریا نشان می دهد که در شن بازی می کند. تصویر رنگی در کتاب هر بیننده ای را به خواب می اندازد چه برسد به دختر کوچکی که از لحظه ای که مادرش مقدمه کتاب را می خواند ، با لبخندی شیرین به مادرش نگاه می کند و احتمالاً در سرش خواب می بیند.

تابستان آخرین نفس خود را می کشد و میل به بازی در شن های داغ ساحل باید تا یک سال دیگر برطرف شود. امسال ، اکثر بچه ها اوقات فراغت خود را روی دیوارهای خانه خود می گذراندند و اکنون که بوی آنلاین را حس می کنند ، هنوز تابستانی گرم دارند.

“کودک تمام تابستان یک تبلت حمل می کرد و بازی می کرد. اخیراً دیگر حوصله بازی ندارد. از تلویزیون بلند می شود و به سمت تبلت و از تبلت به سمت تلویزیون می رود. من دیگر نمی دانم چه کار کنم.” سفر کنید یا نه ، این بچه حتی نمی تواند به پارک برود و بازی کند. ”من می دانم که بسیاری از مردم آنقدر سختگیر نیستند و حداقل بچه ها را به پارک می برند ، اما من همیشه از ترس خانه را نگه می داشتم. Delta Corona و این واقعیت که کودکان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. “اینها سخنان مادر یک کودک هشت ساله است که امسال دومین تابستانی بود که بدون گذراندن وقت آزاد به مدرسه رفت ؛ مانند بسیاری دیگر دانش آموزان.

مادر ادامه می دهد: “قبل از تابستان ، فکر می کردم می توانم برنامه های مختلف زیادی برای کودک داشته باشم. حتی با برخی از مادران دانش آموزان کلاس قرار گذاشتیم تا بچه ها را گروهی بیرون ببرند و سعی کنند در فضاها با یکدیگر معاشرت کنند. جایی که ممکن است دور هم جمع شوید و در نتیجه ارتباط اجتماعی داشته باشید ، اما مادران دیگر ، مانند من ، از این می ترسند که فرزندانشان مبتلا نشوند ، بنابراین بیشتر آنها بچه ها را در خانه نگه می داشتند. “سال گذشته نیز همین بود” اما کمی بهتر بود زیرا ما فکر می کردیم تاج شامل بچه ها نمی شود ، بنابراین بچه ها را به پارک می بریم و در آنجا بازی می کنیم ، اما امسال ترس از کرونا دلتا مانع از انجام همین کار شد. “

مادر نیلا 9 ساله ، دانش آموز سوم دبستانی که قرار است امسال کلاس چهارم را شروع کند ، همچنین از اینکه نتوانسته تابستان خوبی را برای دخترش بگذراند ، اظهار گلایه می کند و می گوید: که برای فرزندانم باقی ماند. فکر می کردم تابستان امسال می توانم دخترم را در یکی دو کلاس تفریحی و آموزشی ثبت نام کنم ، اما همچنین استخر روباز ، که همیشه باز بود و فضاهایی برای کودکان داشت ، تابستان امسال بسته شد. دخترم دانش آموز است و در تابستان از خواندن کتاب و یادگیری علم لذت می برد ، اما تابستان امسال او اصلا ناراحت نشد زیرا خسته بود و می خواست برنامه ای سرگرم کننده داشته باشد. او حتی به من گفت که من می خواهم بروم “من باید بازی کنم حتی اگر او هرگز به توپ بازی علاقه نداشت و همیشه فکر می کرد که این یک بازی پسرانه است اما او آنقدر خسته است که می خواهد فعالیت بدنی داشته باشد”.

پدر مهراد ، دانش آموز 12 ساله ، نیز می گوید پسرش به فوتبال علاقه دارد و دو سال است که نتوانسته کاری برای او انجام دهد: اینطور بود. تمام سلیقه او این بود که تابستان را راحت و بدون دغدغه مدرسه و بازی در زمین با بچه ها بگذراند. مطمئناً مدرسه فوتبال بچه ها امسال باز بود ، اما من و برخی از والدین دیگر تصمیم گرفتیم امسال بچه مان را به مدرسه نبریم زیرا نگران بودیم. بچه ها مریض می شوند زیرا شرایط بازی به گونه ای است که نمی توانند با آنها بازی کنند. ماسک بزنید و عرق کنید و باید دائماً آب بنوشید ، که این خود باعث می شود ماسک برای همیشه برداشته شود. یکی دوبار وقتی با پسرم به تمرین رفتم ، دیدم بچه ها اصلاً به بهداشت احترام نمی گذارند. به هر حال ، آنها بچه هستند و بازی فوتبال نقاب دار سخت است. از سوی دیگر ، آنها نمی توانند دست های خود را بشویند و آنها را دائماً ضد عفونی کنند ، بنابراین تصمیم گرفتم امسال پسرم را در خانه نگه دارم. کودک لباس های فوتبال خود را پوشید و به پارکینگ رفت و سعی کرد تنها تمرین کند و بازی کند. هیچ فرزندی هم سن و سال ما در ساختمان ما وجود ندارد و این بسیار دشوار است. حتی گاهی اوقات در خانه توپ بازی می کند که من و مادرش با آن درگیر هستیم ، اما می داند که کودک مقصر نیست. وقتی می بینم کودک در پارکینگ با لباس های ورزشی خود بازی می کند ، بسیار ناراحت می شوم و فقط به او یادآوری می کنم که سریعتر بلند شود و ماسک بزند. همسایه ها حتی هشدار دادند که بازی در پارکینگ می تواند به اتومبیل های آنها آسیب برساند که این یک مزاحمت است. آنها درست می گویند ، اما خانواده هایی مانند ما چاره ای ندارند. چگونه می توان پسری در این سن را در یک آپارتمان 70 متری حبس کرد و به او گفت: کاری نکن! کودک عاشق بازی است. حالا که مدرسه فوتبال برگزار نمی شود ، او می تواند حداقل در پارکینگ و حیاط بازی کند ، اما همسایه ها عصبانی می شوند و هشدار می دهند که از سوی دیگر ، حتی وقتی او در خانه توپ بازی می کند ، همسایه ها اعتراض می کنند و ما یا باید پاسخ دهیم به همسایگان یا مبارزه انجام دهید. تابستان امسال بسیار بد بوده است و امیدوارم سال آینده با چنین شرایطی روبرو نشویم. واقعیت این است که هرچه بیشتر به کودک می گویید بنشیند ، برای خود کاردستی انجام دهد یا تلویزیون تماشا کند! بچه ها باید فعال باشند و بازی کنند ، و این حداقل در تابستان امکان پذیر بود. کودک نمی تواند به استخر و مکان های بازی برود. هر جا که می رویم ، باید ماسک بزند و نفس بکشد. “

معصومه صلاحی ، کارشناس مسائل آموزشی نیز در این زمینه شغل جالبی دارد: «روابط با همسالان تأثیر بسزایی در رشد اجتماعی شخصیت کودک دارد ، اما ما بچه ها را دو سال است که در خانه نگه می داریم. آنها می توانند در محیط هایی مانند فضاهای عمومی پارک تعامل داشته باشند و بازی کنند ، اما این امر متداول نیست و همه خانواده ها به فرزندان خود اجازه بازی در این محیط ها را نمی دهند ، زیرا از بیماری فرزندان خود می ترسند. در این محیط ها بازی نکنید ، نروید به مدرسه بروید و سرگرمی دیگری نداشته باشید ، ممکن است پرخاشگر باشد ، اما اکنون ما نگران هستیم که کودکان منزوی شوند و حتی اگر به مدرسه بازگردند ، نتوانند تعامل زیادی داشته باشند آنها می توانند خیلی سریع به شرایط جدید عادت کنند و سرگرم کننده است ، اما این همه مدت در خانه بودن و دور بودن از همسالان برای کودکان اصلا خوب نیست. “اوقات فراغت کودک دور کمر ، به ویژه در تابستان ، باید به گونه ای باشد که کودک برای شروع سال تحصیلی جدید احساس سرزندگی و هیجان کند ، که متأسفانه امسال چنین اتفاقی نیفتاده است. »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا