بین الملل

دمشق: تصمیم تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، اشتباه و غیرقانونی بود

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که سوریه از همه برای برقراری روابط مناسب استقبال می کند.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، ایمن سوسن ، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: هر کاری که سوریه انجام می دهد بر اساس اصول آن و در خدمت مردم آن است و هیچ طرفی برای راضی کردن “

وی با اشاره به وجود روابط اعلام شده و اعلام نشده با سایر کشورها در رابطه با توسعه روابط ، گفت: تغییر در سطح روابط بین دیگر کشورها و سوریه نشانه جدیدی از تغییر کلی وضعیت و تمایل به ایجاد فضای آرام در عرصه بین المللی. “در سطح بین المللی و سوریه تأثیرگذار است.

در مصاحبه با شبکه خبری المنار ، دکتر ایمن سوسن گفت: سوریه از اتحادیه عرب خارج نشد تا به آن بازگردد. تصمیم تعلیق عضویت سوریه اقدامی اشتباه و غیرقانونی بود.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که این فضای مثبت از دیدار ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن در ژنو در اواسط ماه ژوئن ایجاد شده است.

ایمن سوسن گفت: “هرگونه تغییر در صحنه به دلیل پیروزی سوریه با کمک متحدانش بر پروژه آمریکا است که به نفع اسرائیل بود.”

معاون وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد که رئیس جمهور سوریه و پادشاه اردن در مورد تماس ها و ملاقات های مقامات سوری و اردنی در امان و نیویورک مکالمه تلفنی داشتند و وضعیت عادی روابط دو کشور برادر را نشان داد.

وی گفت: “دموکراسی آمریکایی به معنای تحمیل اراده به دیگران است.”

سوزان با بیان اینکه هرگونه بهبود روابط بین کشورهای منطقه یک موضوع مثبت است ، خاطرنشان کرد: سوریه می خواهد روابط با کشورهای عربی در بهترین شرایط باشد.

ایمن سوسن تاکید کرد که سوریه در آستانه پیروزی نهایی بر جنگ جهانی است که طی 10 سال گذشته با آن روبرو بوده است.

وی تاکید کرد: آزادسازی بخش های وسیعی از خاک سوریه از تروریسم و ​​شکست تروریست ها و از دست دادن پروژه غرب علیه سوریه یک پیروزی واقعی برای مردم سوریه است.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: با شکست پروژه آمریکا ، حضور نظامی آمریکا دیگر برای این کشور سودمند نیست.

ایمن سوسن در مورد اشغال بخشی از خاک سوریه توسط ترکیه بر ضرورت خروج کامل ترکیه از خاک سوریه تأکید کرد و اظهار داشت که این حضور مهاجم و غیرقانونی است و سوریه حق دارد سرزمین های خود را مطابق کنوانسیون های بین المللی و قوانین

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا