بین الملل

امیرعبداللهیان‌: از رسیدن به توافق خوب و پایدار دور نشده‌ایم‌

به گزارش باراناخبر، وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از تداوم همکاری ها در سطوح مختلف و تلاش ویژه دو کشور برای توسعه روابط، از برگزاری کمیسیون عالی مشترک در راستای تسریع روابط اقتصادی استقبال کرد. به خصوص در بخش خصوصی

وزیر امور خارجه ضمن اعلام محکومیت شدید هتک حرمت به مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: هر روز شاهد جنایات صهیونیست ها در مسجدالاقصی هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آستانه روز جهانی قدس پیام محکم و قدرتمندی از سوی دولت ها و مجالس جهان اسلام و ملت های مسلمان در دفاع از فلسطین و قدس شریف و محکومیت آن صادر شود. از تجاوزات رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از گفت و گو درباره روند مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: تبادل پیام بین ما و آمریکایی ها از طریق اتحادیه اروپا در حال انجام است و در این زمینه بارها تاکید کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران نیست. بسیار.” او توجه می خواهد و حاضر نیست خطوط قرمز خود را کنار بگذارد.

وی افزود: مسیر دیپلماسی به خوبی پیش می رود و تا رسیدن به یک توافق خوب و پایدار فاصله زیادی نداریم.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز با ابراز خرسندی از روابط عالی دوجانبه، آمادگی دمشق را برای تشکیل کمیسیون عالی مشترک توسعه همکاری ها در اسرع وقت اعلام کرد.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین جنایات صهیونیست ها و هتک حرمت مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و از نقش و جایگاه اصولی رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت فلسطین قدردانی کرد.

فیصل مقداد افزود: اعلام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) باعث یک اتفاق جهانی شد که هر انسان بزرگوار و بزرگواری آن را گرامی می دارد.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان پیام تبریک و تبریک رئیس جمهور سوریه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ملت عزیز ایران ابلاغ کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا