بین الملل

عشایر سوریه: در کنار ارتش، با طرح‌های تجزیه‌طلبانه مقابله خواهیم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر ، شیوخ و چهره های سرشناس قبایل و عشایر سوری امروز در دمشق گرد هم آمدند تا اخراج اشغالگران و آزادسازی کل قلمرو این کشور را برجسته کنند.

شیوخ با صدور بیانیه ای اعلام کردند که با هر طرحی که به دنبال تجزیه سوریه باشد یا هرگونه طرح جدایی طلبانه که اشغالگران و مزدوران آنها به دنبال اجرای آن هستند به شدت مخالفند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این بیانیه اعلام کرد که به همراه ارتش سوریه از تمام منابع این کشور برای مقابله با طرح های تجزیه طلبانه استفاده خواهد شد.

قبایل سوری از اشغالگران و مزدوران آنها خواستند سوریه و مردم آن را تنها بگذارند و تاکید کردند که جامعه بین المللی باید حضور اشغالگران را محکوم کرده و خواستار اخراج آنها از سوریه و لغو تحریم های سرکوبگرانه باشد.

این قبایل تأکید کردند که وفاداری به کشور و رهبر آن بشار اسد باید باشد. شخصی که “سوپاپ ایمنی همه سوری ها” است.

اشراف سوریه از “همه کشورهای دوست که در سوریه بودند” تمجید کردند و بر حمایت خود از بشار اسد تأکید کردند و حمایت خود را از وی اعلام کردند.

ده ها قبیله الشعیت در استان دیرالزور در شرق سوریه در 27 سپتامبر علیه نیروهای تروریستی آمریکا تظاهرات کردند.

معترضان خواستار آزادی زندانیان و پایان اشغالگری آمریکا شدند. در همین حال ، نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان کرد وابسته به کشور ، اعضای قبیله شایتات را بدون اتهام بازداشت کردند.

معترضان همچنین تهدید کردند که اگر زندانیان آزاد نشوند ، اعتراضات گسترش می یابد. خلیل الکهیلات ابو وحج ، روحانی برجسته شیعه نیز گفت که معترضان عصبانی هستند.

الکهیلات تاکید کرد که نیروهای آمریکایی اعضای قبیله شیطات را به اتهام همکاری با دولت روسیه بازداشت کرده اند و “همه این افراد در سال های اخیر در مبارزه با داعش شرکت کرده اند”. تعداد دستگیرشدگان تاکنون به 300 نفر رسیده است ».

مناطق تحت اشغال آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه صحنه خشم مردم است. دایره مقاومت مردمی به این مناطق نیز گسترش یافته است. ایالات متحده و عناصر کرد نفت ، گاز ، گندم و منابع سوریه را غارت می کنند.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا