استان ها

حباب اقتصادی شکسته می شود/ رشد ۱۴ درصدی صادرات در مازندران

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار آنلاین وی گفت: “آنچه در اقتصاد در سال 1997 اتفاق افتاد قبلاً پیش بینی شده بود و اکنون باید این گره را با دندان های خود حل کنیم.” “در حالی که مشکلات اقتصادی ما آنقدر حاد نیستند که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.”

وی با بیان اینکه اگر تدابیر مناسبی اتخاذ شود ، تحریم های آمریکا و جهان بر ما تأثیری نخواهد گذاشت ، افزود: شکاف های موجود به این دلیل است که حوزه اقتصادی دولت تاکنون برنامه اساسی برای این حوزه نداشته است. .

مهاجر تأکید کرد: هر زمان که بخش خصوصی به دولت توصیه ای داده است ، موثر بوده است: “در عین حال ، توصیه های دولت همیشه ضررهایی را برای بخش های خصوصی و اقتصادی ایجاد کرده است.”


سکه 4200 دلاری مبنای کارشناسی ندارد / دولت به اشتباه پیش رفته است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه خودمحوری در حوزه اقتصادی و استفاده از دید شخصی در زمینه تخصص اقتصادی باعث ایجاد مشکلاتی در بخش اقتصادی کشور شده و نرخ ارز 4200 دلار را نشان داده و گفت: 4200 دلار مبنای مشخصی ندارد. و کارشناسان به این دلیل است که اطلاعات موجود در این بخش می تواند در زمینه بازار کار مفید باشد.

وی گفت: در عمل ، استفاده بهینه از توصیه های بخش خصوصی امکان پذیر نیست. وی گفت: “ارز ثانویه پیشنهادی نیز کاملاً عملی نشده است و این باعث تحریک بازار شده است.”

مهاجر بازار ارز را فرصتی برای بهره برداری از بازار توصیف کرد و گفت: در حال حاضر کسی در حال فروش سکه و دلار نیست و این موضوع باعث ایجاد حباب اقتصادی در بازار شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت در زمینه اقتصادی گام اشتباهی برداشته و فضایی برای فرصت طلبی ، فساد و رانت خواهی ایجاد کرده است. “بخش خصوصی در مورد شرایط فعلی هشدار داده است و ما چاره ای جز اعتماد به بخش خصوصی و Besim نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: امروز نباید با یکدیگر مقابله کنیم ، زیرا حفظ سیستم وظیفه همه مردم ، دولت و بخش خصوصی است و باید وحدت رویه برقرار شود.

وی در مورد کاربرد ماده 44 گفت: اگر این اصل اعمال می شد ، شاهد درگیری های زیادی در زمینه اقتصادی نبودیم و یکی از اشتباهات این بود که فضا برای جستجوی رانت های برندگان فراهم می شد. “

وی با اشاره به تحریم ها و توافق نامه بورژام ، جریان ارز و عدم واردات کالا را از دیگر موارد پیش روی اقتصاد عنوان کرد و گفت: توافق نامه بورژام بسیار مثبت و لازم بود. “ایالات متحده در توافق ها و تحریم ها و در این شرایط بازنده است.” ریشه های افراد فاسد باید خشک و درمان شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: دولت باید اعتماد به نفس را در بخش خصوصی و مردم بازگرداند و مدیران ناکارآمد را از بین ببرد.

عبدالله مهاجر با اشاره به چشم انداز خوب اقتصادی استاندار مازندران ، اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا باقیمانده بار اقتصادی را به مقصد برسانیم و در برنامه ششم توسعه افق صادراتی 3 میلیارد دلاری را پیشنهاد کنیم. این یکی از موارد هوشمند است. “


14 درصد افزایش در صادرات سه ماهه به مازندران

وی با تأکید بر اینکه رسیدن به افق صادراتی سه میلیارد دلاری در استان است ، گفت: لازم است نقاط ضعف و قوی را شناسایی کرده و مشکلات پیش روی این هدف را برطرف کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از آمادگی بسته اقتصادی استان خبر داد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال میزان صادرات استان 14 درصد افزایش یافته و به 154 میلیون دلار رسید.

وی با تقدیر از حساسیت جدی استاندار در حوزه اقتصادی ، اظهار داشت: “هر هفته مشکلات بخش خصوصی محاسبه و نظارت می شود و نظارت بر هر یک از واحدهای تولیدی در حال انجام است.”

دکمه بازگشت به بالا