ورزشی

دفاع از قربانیان جنگ صرف نظر از رنگ و نژاد امری اخلاقی و عملی پسندیده است



باقری: حمایت از قربانیان جنگ فارغ از رنگ و نژاد، یک حسن اخلاقی و عملی است

مدیر روابط عمومی کمیسیون اخلاق ورزش کشور گفت: حمایت از قربانیان جنگ، تجاوز جنسی و اشغالگری فارغ از رنگ و نژاد امری اخلاقی و عملی است.


به گزارش باراناخبر، باقری مدیر روابط عمومی کمیسیون ملی اخلاق ورزش در گفت و گو با خبرنگار باراناخبر، در خصوص نامه منتشر شده از سوی کمیسیون اخلاق به کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک، گفت: و بر سیاست زدگی و نهادینه شدن اخلاق تاکید دارد. . در ورزش حافظ و حافظ این ارزش هاست، لذا ارسال نامه فوق صرف نظر از میزان اثربخشی، وظیفه ذاتی نهاد اخلاق در ورزش به عنوان نهادی مستقل است. حمایت از قربانیان جنگ، خشونت و اشغال، صرف نظر از رنگ و نژاد، چه در اروپا و چه در خاورمیانه، رفتار اخلاقی و عملی قابل قبولی است.

وی در خصوص واکنش سایر نهادهای ورزشی از جمله فدراسیون های ورزشی به استانداردهای دوگانه موسسات ورزشی بین المللی گفت: فدراسیون های ورزشی اغلب ملاحظات درست یا نادرست خود را دارند از جمله وزیر ورزش و جوانان و رئیس المپیک ملی. کمیسیون اخلاق با نگرانی از رفتار فدراسیون های جهانی در تحریم ورزشکاران و فدراسیون ها و پیگیری مداوم این موضوعات از مجاری رسمی، به عنوان یک نهاد مستقل، سعی کرده تشریفاتی نباشد و طبق منشور المپیک عمل کنید

باقری در خصوص واکنش های داخلی و خارجی به نامه کمیسیون اخلاق گفت: همانطور که انتظار می رفت خبرگزاری های بین المللی مدعی شدند که از پخش این بولتن به دلیل عدم همسویی با سیاست آنها خودداری کرده اند. روابط عمومی وزارت ورزش. و جوانان همکاری خوبی داشتند و به همراه تعدادی از ارگان ها و رسانه های ورزشی به این موضوع از منظر ملی و بشردوستانه توجه داشتند و به صورت حرفه ای کار خوبی انجام دادند اما طبیعتا از برخی فدراسیون ها انتظار بیشتری می رفت. از جمله فوتبال و کشتی، هر چند این دوستان قطعا ملاحظاتی داشتند که ما به آنها احترام می گذاریم.

باقری در پایان تاکید کرد: کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به عنوان عالی ترین مرجع اخلاق ورزشی کشور در سال 1400 فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ارتقای اخلاق به ویژه مسئولیت اجتماعی در ورزش و گلچین انجام داده است. تبلور اخلاق پهلوانی و جوانمردی است که دست در دست هم یکی از این اقدامات در این کمپین است که با مشارکت کمیسیون ورزشکاران و جمعی از قهرمانان ورزشی کشور و همکاری دیوار آلوپک محقق شد. فدراسیون جانبازان و تعدادی از نهادهای مردمی بالغ بر شش هزار اسباب بازی از شهرهای مختلف جمع آوری و بین کودکان مناطق محروم کشور توزیع شد و لبخند بر لبان کودکان ایجاد کرد. ارائه سیره اخلاقی سال ورزش کشور، برگزاری جشن خودپسندی با همکاری انجمن اهدای عضو، تشکیل کمیسیون مسئولیت اجتماعی در ورزش، فعالیت های مشترک با وزارت آموزش و پرورش برای ترویج پهلوانی و جوانمردی به جوانان و نوجوانان و برخورد انضباطی. رفتارهای غیراخلاقی اخلاق در ورزش تنها بخشی از برنامه های پیش رو در بهار 1401 کمیسیون اخلاق است.

انتهای پیام//

بیشتر بخوانید:


سکه در

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

دکمه بازگشت به بالا